• 29 marca 2024

Niedawno opublikowaliśmy dwa blogi prezentujące wyniki naszych najnowszych badań sponsorowanych przez firmę Xerox. Badanie to nosi tytuł "Przepływ pracy: Gdzie, dlaczego i w co inwestują firmy". Pierwszy blog porównywał inwestycje drukarni zakładowych z inwestycjami drukarni komercyjnych, a drugi mówił o tym, co zostało uznane za najbardziej i najmniej opłacalne inwestycje. Ostateczna wersja raportu zostanie zaprezentowana na targach Graph Expo, ale poniżej prezentujemy kolejne spojrzenie na wyniki. Kategorie oprogramowania badane w ramach ankiety obejmowały następujące zagadnienia: Web-to-print, Prepress PDF, Print Management Information System (MIS), Variable-Data Printing (VDP), Customer Relationship Management (CRM), Cross-media applications, E-publishing, Augmented reality i Search Engine Optimization /Search Engine Marketing (SEO/SEM) Spośród dziewięciu kategorii produktów/usług software'owych, cztery zostały uznane przez respondentów za "najbardziej wartościowe":

    Web-to-print (54%) Przepływ dokumentów PDF w procesie przygotowania do druku (43%) Print MIS (38%) Oprogramowanie do druku zmiennych danych (VDP) (36%).

Czy istnieją typowe inwestycje? Chcieliśmy dowiedzieć się, czy istnieje typowa inwestycja w oprogramowanie workflow, więc zapytaliśmy firmy, czy zainwestowały 15 000 USD lub mniej, 15-25 000 USD lub ponad 25 000 USD w oprogramowanie workflow w ciągu ostatnich 3 lat (lub czy nie dokonały żadnej inwestycji). Dowiedzieliśmy się, że:

    Więcej firm (38%) zainwestowało w ciągu ostatnich trzech lat 15 000 USD w oprogramowanie Web-to-print niż w jakąkolwiek inną kategorię inwestycji (tj. 0 USD, 15 000 USD - 25 000 USD lub ponad 25 000 USD). Mniej więcej taka sama liczba firm (po 30%) nie dokonała żadnej inwestycji, zainwestowała mniej niż 15 000 USD lub zainwestowała więcej niż 25 000 USD w oprogramowanie MIS do druku. W przypadku oprogramowania do zarządzania przepływem dokumentów PDF była podobna, trójstronna zbieżność. Większość firm (60%) zainwestowała mniej niż 15 000 USD w oprogramowanie VDP, Większość firm nie zainwestowała w oprogramowanie SEO/SEM (63%), oprogramowanie CRM (59%), ani oprogramowanie cross-media (56%).

W pełnej wersji raportu przedstawiamy inwestycje w podziale na wielkość firmy, plany inwestycyjne na najbliższe trzy lata oraz obecne i przyszłe plany inwestycyjne dotyczące usług opartych na chmurze. Jak wypada Twoje porównanie? Czy zainwestowałeś więcej, mniej czy wcale w te kluczowe kategorie oprogramowania? Co ważniejsze, jak oceniłbyś swoją inwestycję? Czy uważasz, że warto, czy nie warto i dlaczego? - Howard Fenton jest konsultantem i doradcą biznesowym w NAPL. Howie doradza drukarniom komercyjnym i zakładom produkcyjnym w zakresie porównywania wydajności z liderami branży, zwiększania produktywności poprzez zarządzanie przepływem pracy, dodawania i integrowania nowych usług cyfrowych oraz zwiększania wartości poprzez badania klientów.

Top