• 19 kwietnia 2024

Druk i kreatywne projektowanie idą ze sobą w parze. Pomyśl o tym: na co komu materiały drukowane skierowane do klienta, jeśli ich grafika nie przyciąga wzroku odbiorcy?

Gdy potrzebujesz materiałów marketingowych dla swojej firmy, zapytaj drukarnię o zespół kreatywny, który będzie pomagał w całym procesie. Jeśli projekt jest na bardzo wczesnym etapie, warto spotkać się z projektantami i wspólnie zastanowić się nad tonem i kierunkiem kampanii.

Należy szukać drukarni komercyjnych, których dział kreatywny ściśle współpracuje z działem druku. Czasami może to stanowić wyzwanie - w rzeczywistości niewiele drukarni komercyjnych posiada w ogóle dział kreatywny. Dlatego tym bardziej warto o to zapytać!

Gdy już zdecydujesz się na partnera w zakresie druku i kreacji, oto kilka inicjatyw, w których realizacji może pomóc Ci zespół kreatywny.

Related Post: Czego potrzebuje Twój grafik, aby osiągnąć sukces

Branding i tożsamość

Budowanie marki ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy. Bez brandingu nie ma sposobu, aby odróżnić swoją firmę od innych. Oczywiście, możesz włożyć wiele ciężkiej pracy, ale bez historii do opowiedzenia trudno jest nawiązać kontakt z odbiorcami i przykuć ich uwagę.

Opracowanie wytycznych dla marki wymaga planowania, strategii, organizacji i zarządzania. To ciężka praca i z pewnością nie jest przeznaczona dla każdego. Potrzebny jest doświadczony zespół kreatywnych profesjonalistów, którzy będą w stanie precyzyjnie określić rodzaje komunikatów i obrazów marki, które trafią do odbiorców. Ich doświadczenie pozwala na przekazywanie klientom komunikatów, które odzwierciedlają to, kim jesteś, co robisz i dla kogo to robisz.

Strategia kreatywna

Skuteczna strategia kreatywna spaja wszystkie elementy marketingowe. Spójny wygląd jest niezbędny przy tworzeniu standardów marki i budowaniu jej rozpoznawalności. Po opracowaniu tożsamości i strategii marki upewnij się, że wszystkie działania marketingowe przekazują ten sam jasny komunikat o Twojej firmie.

Podczas pierwszego spotkania z zespołem kreatywnym omów swoje cele związane z budowaniem marki, rodzaje zasobów, które przewidujesz i sposób ich wykorzystania. W ten sposób zespół kreatywny będzie mógł stworzyć plan dostosowany do Twoich potrzeb. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm wielooddziałowych i franczyzowych, których strategia marketingowa musi obejmować różne lokalizacje. Solidny zespół kreatywny dba o to, by materiały marketingowe były jednolite i miały ten sam wygląd, ton i przekaz.

Układ i projekt

Jest to jedno z najtrudniejszych zadań, z jakimi firmy mogą sobie poradzić same, zwłaszcza jeśli nie znają się na świecie druku. Wiele firm poligraficznych nie oferuje kreatywnej pomocy w zakresie materiałów marketingowych, dlatego należy poznać ich możliwości.Zapytaj drukarnię o koncepcję kreatywną, projekt i układ graficzny, zwłaszcza jeśli tworzysz nowe materiały biznesowe od podstaw.

Na przykład: powiedzmy, że firma sprzątająca potrzebuje wydrukować nowe banery pop-up. Jeśli współpracuje ona z firmą, która zapewnia dedykowany zespół kreatywny, musi zarządzać tylko jedną relacją. Oznacza to, że nie trzeba już żonglowaćkomunikacją między drukarnią a zewnętrznym grafikiem, ani tracić czasu na sprzeczki między dostawcami o typy plików, offset czy druk cyfrowy. Wszystkim zajmuje się drukarnia, więc praca jest wykonywana łatwiej i szybciej.

Nie rób tego sam

W końcu tak naprawdę chcesz, aby proces drukowania był po prostu łatwy. Jeśli nie chcesz się martwić o złożoność przekazu marki, strategię kreatywną czy projekt druku, potrzebujesz opinii eksperta i prawdziwego partnera.

Poszukaj drukarni komercyjnej, która oferuje kompleksowe usługi, i sprawdź, co może dla Ciebie zrobić nasz wewnętrzny zespół kreatywny. Skontaktuj się z nami już dziś i rozpocznijmy pracę nad kolejnym kreatywnym projektem!

Top