• 19 kwietnia 2024

Napisany przez Jo Oliphant Manager, Continuous Feed Europe, Xerox Corporation W jaki sposób Twoja firma komunikuje się z klientami? Czy przeniosłeś wszystko do Internetu z powodu kosztów pocztowych i obaw związanych z ochroną środowiska? Wysyłanie fizycznej korespondencji do klientów może być kosztownym przedsięwzięciem, w zależności od lokalizacji firmy i w połączeniu z lokalizacją klientów. Choć nie da się ukryć, że wielu klientów zaakceptowało otrzymywanie wyciągów i informacji drogą elektroniczną, co pozwala firmie zaoszczędzić na kosztach pocztowych, nadal istnieje bardzo duża liczba konsumentów, którzy nadal chcą i wolą otrzymywać wyciągi w formie papierowej. Osobiście, nadal lubię otrzymywać wyciągi w formie papierowej - szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że niektóre firmy (wiesz, kim jesteś!) utrudniają dostęp do swoich stron internetowych poprzez skomplikowane warstwy zabezpieczeń, dlatego też nadal proszę o tradycyjne wydruki. I choć dla niektórych jest to preferencja, to dla innych fizyczna wysyłka jest koniecznością. Demografia odgrywa ogromną rolę, ale wielu konsumentów po prostu nie ma niezawodnego dostępu do Internetu. Abstrahując od preferencji konsumentów, mamy tu do czynienia z o wiele głębszym problemem - niektóre firmy po prostu nie "łapią się" na strategie angażowania klientów. Kiedy firma przestaje wysyłać komunikaty w formie papierowej, kończy się regularny środek transportu, który przedostawał się przez skrzynkę na listy, z koperty, przed oczy klienta i był czytany średnio trzy (tak, trzy) razy. Pierwszy raz był podczas przesiewania przez stos poczty po odzyskaniu go. Następnie, jeśli jesteś taki jak ja, poczta siedzi na stole kuchennym, zanim zostanie posortowana i ponownie przeczytana, aby sprawdzić wszystko. Wreszcie, jest to spojrzenie po raz trzeci, jak plik lub archiwizować go. Wiele firm po prostu nie rozumie, że te trzy uderzenia są jednym z najlepszych narzędzi marketingowych, jakie mają, aby uchwycić Twoje zainteresowanie. W przypadku braku papierowej kopii - do czego wracają?

    E-maile, które wpadają do filtra spamu E-maile, którym się nie ufa, ponieważ uważa się je za fałszywe E-maile, które są wyrzucane lub nieprzeczytane, ponieważ, bądźmy szczerzy, kto jest w stanie znieść otrzymywanie 150 e-maili dziennie?

Jeszcze gorsze są twarde kopie maili zawierające naprawdę słabe wiadomości marketingowe, które dostają się przez drzwi wejściowe i nie wykorzystują analityki i danych back-end, które zostały przechwycone na twój temat. Uwaga: jest jeszcze trzecia, mniej zrozumiała kwestia związana z tym wszystkim. W tym wyścigu, aby wyeliminować papier ze względu na ochronę środowiska (ponieważ najwyraźniej wszystko, co jest online, musi być ekologiczne), nie rozumiemy ekologicznych zalet oświadczeń papierowych i internetowych, ale kwestie te są ogromne i bardzo złożone. Na razie powiedzmy, że ława przysięgłych jest jeszcze nierozstrzygnięta, a ja wrócę do tego w osobnym blogu, ale żebyście wiedzieli, do czego zmierzam - papier jest pochłaniaczem dwutlenku węgla - kiedy go zakopujemy, CO2 w nim zawarty jest powoli uwalniany do atmosfery. Podobnie, e-mail również potrzebuje energii do obracania każdego dysku, linii sieciowej i tak dalej, aby uzyskać informacje do Ciebie.... Wysyłanie dokumentów fizycznych oznacza korzystanie z jakiejś formy usług pocztowych. Firmy pocztowe na całym świecie stały się dość pomysłowe w swoich strukturach opłat i większość z nich stosuje jakiś rodzaj formuły opartej na wadze lub rozmiarze (lub w rzeczywistości na obu). W niektórych krajach obowiązuje już stosunkowo niski próg wagi przesyłki, ustalony na poziomie 20 gramów. Tak się składa, że 3 kartki A4 papieru 80gsm i koperta DL z okienkiem to 19,97 gramów. Podejrzewam, że jeśli w kraju, w którym mieszkasz nie ma takich ograniczeń, to jest to raczej kwestia tego "kiedy", a nie "czy" zostanie to wprowadzone. Umieszczenie czwartej kartki papieru w tej kopercie może być wyzwaniem, ponieważ koperta wchodzi w kolejny przedział pocztowy. W Xerox badamy możliwości drukowania na papierze offsetowym o niższej gramaturze, aby wykorzystać naszą technologię z żywymi, bezwodnymi atramentami bez prześwitywania na stronie... a na papierze 60 g/m², czwarta kartka jest rzeczywistością bez dodatkowych kosztów pocztowych! Idąc jeszcze dalej i badając ograniczenia bezwodnego druku atramentowego, możemy dodać aż pięć dodatkowych arkuszy papieru na 80-gramowym wstępnym liście z nagłówkiem w kopercie bez przekraczania limitu 20 g/m² - wyobraź sobie, co możesz wcisnąć do tej koperty z 12 stronami A4! Oczywiście, używanie lżejszego papieru to nie tylko oszczędność kosztów pocztowych, ale również zmniejszenie wydatków na papier. Jaka jest strategia Twojej firmy w zakresie komunikacji z klientami teraz i w przyszłości? E-prezentacja, papier czy obie formy... i jak mierzyć sukces? Dzięki Hunkeler Innovationdays, Xerox będzie pomagał klientom odpowiedzieć na te i wiele innych pytań. Upewnij się, że subskrybujesz ten blog, aby być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami, a także śledź rozmowę używając #XeroxHunkeler na Twitterze.

Top