• 24 kwietnia 2024

By Ayelet Szabo-Melamed Kierownik ds. marketingu produktu, XMPie, Spółka Xerox Gdy rok 2014 dobiega końca, prawdopodobnie zaczynasz myśleć o nowym roku w odniesieniu do pracy, rodziny i przyjaciół. Jakie jest moje postanowienie noworoczne? Jak mogę dążyć do osiągnięcia moich celów życiowych? Ale Nowy Rok to nie tylko doskonały czas na poprawę życia osobistego, to także idealny moment dla firm, aby skupić się na pozytywnych zmianach. Nowy rok może przynieść nowe możliwości dla dostawców usług druku (PSP) i branży poligraficznej w ogóle. W najnowszym badaniu inwestycyjnym InfoTrends (2014), około 75 procent respondentów wskazało, że ich zdaniem dostawcy usług druku muszą stać się dostawcami usług marketingowych. Dlaczego? Ponieważ w czasach, gdy nakłady druku i marże są pod presją, marketing cross-mediowy daje dostawcom usług poligraficznych możliwość odwrócenia tendencji, oferowania usług, dzięki którym ich klienci skuteczniej realizują cele komunikacyjne i wracają po więcej. A ponieważ 49 procent respondentów ankiety biznesowej InfoTrends stwierdziło, że poprawa doświadczenia klienta jest najważniejszym priorytetem ich organizacji na rok 2015, oferta marketingu cross-mediowego staje się jeszcze bardziej priorytetowa. Dostawcy usług internetowych mogą teraz jeszcze bardziej wyróżnić się na tle konkurencji, a jednocześnie poprawić doświadczenia swoich klientów, uzupełniając kampanie drukowane o zintegrowane, spersonalizowane, multimedialne rozwiązania. Oto pięć trendów cross-mediowych, których w nadchodzącym roku będzie coraz więcej:

1. Wykorzystanie spersonalizowanych adresów URL (PURL)

Każdy marketer, który chce zaangażować swoich klientów i zbudować z nimi długotrwałą relację, powinien rozważyć wprowadzenie PURL. PURL to doskonały sposób na zwiększenie wskaźników odpowiedzi i zwrotu z inwestycji marketingowych (ROMI). Samo dodanie PURL do spersonalizowanego materiału drukowanego prowadzi odbiorców do bardziej wartościowych informacji. Dzięki PURL proces ten jest szybszy i łatwiejszy, a wraz z dodatkowymi funkcjami spersonalizowanego projektu i dołączoną ofertą specjalną, zwiększa doświadczenie klienta i postrzeganie marki.

2. Wykorzystaj automatyzację marketingu

W świecie marketingu jesteśmy świadkami pojawienia się nowej, ekscytującej ery "wszystkiego, co cyfrowe", która będzie wymagała zmiany sposobu myślenia i umiejętności zarówno od marketerów, jak i dostawców usług. W rezultacie, bieżąca, odpowiednia komunikacja z klientem, która jest spersonalizowana w różnych kanałach medialnych, w tym w druku - będzie miała bardziej kluczowe znaczenie dla sukcesu marketingowego niż kiedykolwiek wcześniej. A kluczem do skutecznego wdrożenia takich masowo zindywidualizowanych dialogów może być tylko automatyzacja.

3. Wykorzystaj spersonalizowane wideo

Wideo ma wyjątkowe miejsce w marketingowym miksie, ponieważ treści wideo są łatwo przyswajalne i idealne do przekazywania złożonych informacji w prosty sposób. Co najlepsze, wymaga minimalnego wysiłku od odbiorcy docelowego. Połącz moc wideo z korzyściami płynącymi z personalizacji, a praktycznie wszystkie rodzaje danych o kliencie mogą być wyświetlane w sposób kreatywny, aby zapewnić najbardziej odpowiednie wrażenia odbiorcy. Może to obejmować efekty wizualne o kinowej jakości dzięki zmiennemu tekstowi, spersonalizowanym obrazom, efektom specjalnym i animowanemu wideo.

4. Oferuj kampanie crossmediowe, które można zamawiać za pośrednictwem portalu internetowego

Web-to-print zmienia branżę poligraficzną, przynosząc dostawcom usług poligraficznych wiele korzyści, takich jak generowanie biznesu poza godzinami pracy, wzmacnianie relacji z klientami, zapewnienie kontroli nad marką, poszerzanie zasięgu rynkowego, centralizacja administracji i maksymalizacja wydajności. Dzięki tym korzyściom dostawcy usług druku są w stanie zaoferować swoim klientom więcej - gwarantując produkcję tego, czego potrzebują i kiedy tego potrzebują.

5. Nie zapomnij o druku zmiennych danych (VDP)

Wiele firm PSP oferuje pewien rodzaj usług VDP i robi to już od dłuższego czasu. Nie jest to coś nowego, ale przeszło długą drogę. Rozwiązanie VDP od wiodącego dostawcy oprogramowania, takiego jak XMPie, pozwala PSP pracować ze znanymi narzędziami projektowymi i formatami plików oraz wykorzystywać proste pliki danych w celu włączenia wszystkich informacji demograficznych, geograficznych i psychograficznych, które znają na temat swoich klientów (tj. nazwisko, adres, zawód, wiek, płeć, zainteresowania, hobby, zwyczaje związane z wydawaniem pieniędzy itp. Opéra De Montréal już wykorzystuje te trendy, korzystając z oprogramowania XMPie, które umożliwia marketerom wykorzystanie danych o klientach do tworzenia odpowiednich, spersonalizowanych kampanii marketingowych typu one-to-one, ze zmiennymi tekstami, stylami i obrazami w druku, na stronach internetowych, w poczcie elektronicznej i na platformach mobilnych. Uczyń z tych trendów cross-mediowych część swojego postanowienia noworocznego i katalizuj swój start w 2015 roku.

Top