Ilekroć przychodzi mi kupić produkt, Apple zawsze ma dostępne opcje aktualizacji. Zawsze jest okazja, aby dodać więcej pamięci, kupić szybszy procesor lub uaktualnić jakąś funkcję produktu. Zazwyczaj nie jest to ogromna kwota dodatkowa, aby przejść do aktualizacji. W rezultacie na przestrzeni lat wydałem na produkty Apple nieco więcej, niż zamierzałem.
Łatwo jest dodać dodatkowe zdanie do oferty, podkreślając, w jaki sposób klient może uaktualnić produkt za niewielką opłatą. Jeśli oprogramowanie do kosztorysowania nie pozwala na to w prosty sposób, oferta uaktualnienia może być przedstawiona w e-mailu przewodnim. Oto kilka przykładów możliwości podwyższenia ceny:
Oto główny powód, dla którego uaktualnienia mogą być tak opłacalną strategią.
W oferowaniu aktualizacji nie chodzi o zwiększenie obrotów. Chodzi o zwiększenie marży zysku. W większości przypadków cena głównego kupowanego produktu będzie musiała mieć uczciwą cenę rynkową. W dzisiejszym środowisku biznesowym oznacza to, że jest mało prawdopodobne, aby marża zysku była wysoka. Jednak opcja uaktualnienia oferuje możliwość zmiany tego stanu rzeczy. Większość nabywców są bardzo ostrożni, aby zbadać początkowy produkt, który kupują, aby upewnić się, że są one coraz dobrą ofertę. Jednak po zdecydowaniu się na ten konkretny zakup i dostawcę, są często mniej odporni na ceny, jeśli chodzi o dodatki i aktualizacje.
Opcje aktualizacji są najbardziej skuteczne, gdy są stosowane w przypadku stałych klientów. Jest mniej prawdopodobne, że będą oni sprawdzać ceny u konkurencji. Są bardziej skłonni zaufać Twoim cenom. Ponadto, znasz tych klientów lepiej. Jest bardziej prawdopodobne, że będziesz w stanie zasugerować opcję aktualizacji, która absolutnie pasuje do nich i ich biznesu. Pamiętaj również, że mniejsze firmy są bardziej skłonne do zakupu uaktualnienia. Mają one większą swobodę w określaniu sposobu drukowania.
Twoi najlepsi klienci mogą wkrótce wydać sporo dodatkowych pieniędzy u Ciebie. Tak jak ja w przypadku Apple. Uwaga redaktora: Ten wpis jest częścią większej serii o tym, jak zwiększać sprzedaż:
- — P.S. Jeśli chcesz poznać więcej pomysłów na to, jak nawiązać kontakt z dzisiejszymi klientami, pobierz mój darmowy e-book "Dziesięć powszechnych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Opinie nabywcy usług poligraficznych", pełen pomysłów na skuteczną sprzedaż druku.