• 19 kwietnia 2024

Jest to jeden ze świętych Graali marketingu - próba złamania algorytmu, który wyszukiwarki takie jak Google wykorzystują do tworzenia rankingu witryny. Uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu ma znaczenie. W przypadku Google najwyższa pozycja w rankingu organicznym może uzyskać średni współczynnik klikalności (CTR) na poziomie 36,4%, podczas gdy kolejna pozycja uzyskuje CTR na poziomie 12,5%, a trzecia - 9,5%. Gdy dotrzesz do dziesiątej pozycji (na dole strony), wskaźnik CTR wyniesie 2,2%. Chcesz pozostać na szczycie. Algorytmy jednak ciągle się zmieniają, a Google, które obsługuje 92% wyszukiwań, nie zawsze mówi, w jaki sposób ustala rankingi.

W wyszukiwarce można jednak znaleźć wiele pomysłów na to, jak to się robi. Jak więc odróżnić fakty od fikcji? Prześledziliśmy prawdę i oto pięć największych mitów dotyczących optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), które udało nam się odkryć, a także kroki, które możesz podjąć, aby naprawdę poprawić pozycję swojej witryny w rankingu:

Mit #1: Można ustawić SEO i zapomnieć o nim

Nie wierz w ten często powtarzany mit! Jednym z podstawowych założeń SEO jest dbanie o to, by treści były nowe i często aktualizowane. Ponieważ głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie użytkownikom istotnych, użytecznych i aktualnych informacji, świeże jest zawsze najlepsze. Pozostawienie statycznej i nieświeżej strony bez aktualizacji treści i zdjęć może doprowadzić do obniżenia pozycji w rankingu! A w międzyczasie konkurenci, którzy stale aktualizują swoją stronę, mogą przeskoczyć w rankingach, twoje backlinki (inne strony linkujące do twojej) mogą zacząć znikać z powodu "zgnilizny linków", a twoja strona może zostać uznana za nieistotną.

Na szczęście można to łatwo naprawić. Narzędzie Google Search Console umożliwia sprawdzenie backlinków (zwanych tutaj "linkami zewnętrznymi") w celu sprawdzenia, czy nie wskazują one już na twoją witrynę, dzięki czemu możesz je naprawić. Można również ustalić z zespołem harmonogram regularnego odnawiania treści. Odświeżaj strony, na których ludzie spodziewają się nowych informacji, np. w serwisach sezonowych. Ale jeśli coś nie jest zepsute, nie odświeżaj tego - strony, które mówią o ponadczasowych informacjach, takich jak "4 rodzaje oprawy książek", nie wymagają ciągłych aktualizacji.

Mit #2: Dłuższy format dla wyższych rankingów

Wiele osób uważa, że dłuższe treści zawsze poprawiają rankingi, ale to niekoniecznie prawda, jak zauważył John Mueller z Google. Chociaż niektóre badania wykazały, że strony zawierające większą liczbę słów mogą osiągnąć wyższą pozycję w rankingu, nie ma żadnych dowodów na istnienie takiej korelacji.

Najważniejszym parametrem jest to, że treść jest istotna, a nie to, że zawiera określoną liczbę słów. To tak jak w szkole - pamiętasz, jak pytałeś nauczyciela, jak długie powinno być twoje wypracowanie? Odpowiedź brzmi: "tak długie, jak będzie trzeba". Upewnij się tylko, że odpowiada ona na pytania, potrzeby i życzenia użytkowników. Jeśli więc robisz notatki, skup się na jakości swoich słów, a nie na ich ilości.

Mit #3: Nie przejmuj się badaniem słów kluczowych

Nie zgadzamy się z tym. Jeśli chodzi o badanie słów kluczowych, powinieneś się o to martwić! A przynajmniej podchodzić do tego strategicznie. Słowa kluczowe są nadal skutecznym sposobem na zwiększenie pozycji w rankingu. Mimo że strona na szczycie rankingu uzyskuje największy ruch w wyszukiwarce tylko w 49% przypadków, a druga strona uzyskuje go w 22% przypadków, każda witryna może uzyskać wysoką pozycję dla setek (a nawet tysięcy) słów kluczowych. Badania pokazują, że popularność słowa kluczowego przekłada się bezpośrednio na ruch organiczny w witrynie, przy czym ogólny ruch nadal ma znaczenie. Studiowanie i używanie słów kluczowych może również pomóc w zaprojektowaniu strony tak, aby była bardziej przydatna dla użytkowników, ponieważ do jej optymalizacji używasz ich słów i pomysłów.

Jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe? Możemy Ci pomóc! Mamy narzędzia do sprawdzania, gdzie Twoi klienci szukają słów kluczowych i możemy je wbudować w Twoją stronę.

Powiązane: Usługi SEO Ironmark

Mit #4: Wyszukiwarki nie biorą pod uwagę Pay-Per-Click (PPC)

To jest podchwytliwe. Prawdą jest, że nie ma bezpośredniej korelacji pomiędzy płaceniem za reklamy w Google a otrzymywaniem wyższych pozycji w rankingu. Jednakże pośrednim sposobem na poprawienie swoich rankingów jest poprawienie swoich backlinków - a jednym ze sposobów na to jest przeprowadzenie kampanii PPC. Ponieważ kampanie te skutecznie podnoszą rankingi na najwyższe pozycje, użytkownik otrzymuje pierwszorzędną nieruchomość. Więcej osób prawdopodobnie odwiedzi twoją stronę, a jeśli spodoba im się to, co zobaczą, więcej stron również prawdopodobnie zamieści linki do twojej strony. To z kolei zwiększa szanse na wyższe pozycje w rankingach.

Podsumowując? Płatne media mogą pomóc w uzyskaniu wyższej pozycji w rankingu organicznym, ponieważ przyciągną one backlinki, które podniosą pozycję w rankingu.

Powiązane: Mierzenie ROI z Twojego SEO

Mit #5: Google opiera się na danych z Google Analytics, aby prowadzić rankingi

Nie! Na szczęście Google powiedziało "nie" w tej kwestii. Zdarza się, że właściciele witryn przeglądają swoje dane, martwiąc się, że wyższy współczynnik odrzuceń lub krótszy czas przebywania na stronie spowodują spadek ich pozycji w rankingu. Tak się nie dzieje. Ponieważ właściciel witryny mógłby przefiltrować te informacje, aby sprawić wrażenie, że witryna osiąga lepsze wyniki niż w rzeczywistości, nie ma dobrego sposobu na wykorzystanie tych informacji przez Google. Ponadto wszystko jest względne - krótszy czas przebywania na stronie może być w sam raz dla strony zawierającej zwięzłe informacje, z którymi użytkownicy zapoznają się przed wejściem na stronę i znalezieniem tego, czego potrzebują. Istnieje również zbyt wiele zmiennych analitycznych, aby można było stworzyć spójny obraz sytuacji.

Wniosek z tego? Korzystaj z Google Analytics, aby uzyskać informacje o parametrach swojej witryny, ale nie przeceniaj jego roli w rankingach. Mity na temat SEO będą się mnożyć tak długo, jak długo nie będziemy mieli jasnego wglądu w czarną skrzynkę, jaką jest algorytm wyszukiwarki. Chociaż ostatnia aktualizacja doświadczenia strony przez Google dała bardzo cenny wgląd w sposoby poprawy rankingów, ważne jest, aby trzymać się z dala od mitów, które mają niewielki lub żaden wpływ na rankingi.

Nie należy tracić na nie czasu. W rzeczywistości, jeśli cała ta rozmowa o SEO sprawia, że myślisz "nie mam na to czasu", rozumiemy to. Nasz zespół ekspertów SEO jest gotowy, aby Ci pomóc. Chcesz wiedzieć, jak dostać się na szczyt rankingów? Zadzwoń do nas. Byliśmy tam wcześniej i nadal ciężko pracujemy, aby tam pozostać. W międzyczasie możesz dowiedzieć się więcej o mitach, które nie działają i o tym, co DZIAŁA, z naszego dostępnego na żądanie webinarium na temat rankingu Google. Obejrzyj je już dziś i zobacz, jak rosną Twoje rankingi!

Top