Stan branży druku zmiennych danych (VDP) jest silny. InfoTrends monitoruje rynek VDP na trzy sposoby:
Podczas gdy sprzedaż oprogramowania VDP osiągnęła szczyt, możliwość dodatkowej sprzedaży stron VDP pozostaje wysoka. Według najnowszych badań InfoTrends z 2015 roku, US Production Software Investment Outlook, ogólna złożona roczna stopa wzrostu (CAGR) oprogramowania VDP wynosi 6,2%, co skutkuje prognozowaną sprzedażą 105,8 mln USD w 2019 roku. Wzrost w Ameryce Północnej pochodzi głównie od dotychczasowych klientów kupujących usługi profesjonalne, dodatkowe moduły z dodatkową funkcjonalnością oraz umowy serwisowe. Zainstalowana baza użytkowników od kilku lat utrzymuje się w przedziale 60-65%. Jak można zobaczyć na poniższym wykresie, najwyższy wskaźnik adopcji według typu firmy dotyczy drukarni komercyjnych, a następnie drukarni cyfrowych, szybkich drukarni i dostawców usług marketingowych, po których następują drukarnie zakładowe. Przyjęcie VDP według typu firmy Chociaż drukarnie przemysłowe zajmują trzecie miejsce na tej liście, nastąpił ponowny wzrost zainteresowania oprogramowaniem VDP. Ponad 16% wszystkich zakładów produkcyjnych wskazało, że rozważa zakup oprogramowania VDP, co jest najwyższym wynikiem spośród tych trzech grup. Jest to zgodne z naszym doświadczeniem konsultingowym. W ciągu ostatnich 16 miesięcy prowadziliśmy rozmowy z zakładami rozważającymi zakup oprogramowania do druku zmiennych danych. Rozmowy te koncentrują się na tym, jak oprogramowanie VDP może pomóc:
Zwiększanie strategicznego dopasowania jest często uważane za jedno z najtrudniejszych zadań dla drukarni zakładowych. Każdego dnia do kadry kierowniczej wyższego szczebla w dużych przedsiębiorstwach zwracają się firmy oferujące usługi outsourcingu i zarządzania obiektami. Podczas spotkań firmy te pytają: "Dlaczego zarządzacie usługami poligraficznymi? Nie jest to Twoja podstawowa kompetencja, nie posiadasz wystarczającej ilości materiałów lub zasobów, aby być konkurencyjnym cenowo, a także nie jest to strategicznie dostosowane do misji firmy". Podczas gdy wiodące drukarnie wewnętrzne mogą porównywać wydajność, często mają trudności z udowodnieniem strategicznego dopasowania. Jednak druk zmiennych danych nie może pomóc drukarniom zintegrowanym w wykazaniu większej zgodności strategicznej. Drukarnie transakcyjne, które utrzymują komunikację z klientami, wysyłają rachunki i zestawienia, są zazwyczaj lepiej dopasowane do macierzystej misji organizacji niż inne drukarnie. Zakłady uniwersyteckie, które często drukują dużą część produktów stacjonarnych, mogą wykazać się lepszym dostosowaniem strategicznym, wykorzystując druk zmiennych danych w celu poprawy pozyskiwania funduszy i zwiększenia liczby studentów poprzez rekrutację. Bardziej istotne dla drukarni komercyjnych są prognozy przewidujące 17,6% wzrost druku zmiennych danych do 2018 roku. Druk zmiennych danych jest nie tylko szansą na wzrost, ale również bardziej dochodowym produktem w porównaniu do stron statycznych, które często są uważane za produkty towarowe. Ogólnie rzecz biorąc, wzrost liczby stron z danymi zmiennymi przyspiesza w przypadku stron kolorowych i spada w przypadku stron czarno-białych. Oczekuje się, że wartość detaliczna spersonalizowanych stron drukowanych w Stanach Zjednoczonych wzrośnie o 4,5% w latach 2013-2018. W ramach tych 4,5% brutto, nastąpi spadek o 4,2% dla stron czarno-białych i wzrost o 6,4% dla stron kolorowych. Wreszcie wierzymy, że sukces w VDP jest krokiem do sukcesu w sprzedaży większej ilości usług marketingowych. - — Howie Fenton jest Zastępcą Dyrektora ds. Konsultingu Operacyjnego w InfoTrends. Przez 25 lat pracował z zakładami i drukarniami komercyjnymi nad: benchmarkingiem wyników operacyjnych i finansowych, strategiami, aby stać się liderem w branży oraz rekomendacjami w celu zwiększenia produktywności, redukcji kosztów i zwiększenia sprzedaży. Aby wysłać e-mail kliknij tutaj.