• 20 kwietnia 2024
Ta sesja pytań i odpowiedzi została przeprowadzona przez PMMI, Stowarzyszenie Technologii Pakowania i Przetwarzania, aby zwiększyć świadomość nadchodzących prezentacji Innovation Stage, które odbędą się na PACK EXPO International.

Właścicielom marek druk na etapie końcowym kojarzy się z prostym kodowaniem i znakowaniem wykonywanym tuż przed wysyłką, takim jak datowniki czy informacje o partii i serii. Jednak ostatnie postępy w zakresie możliwości drukowania na późnym etapie dały początek innowacyjnej cyfrowej technologii laserowej inline, która nie jest niczym standardowym. Mieliśmy okazję porozmawiać z Aanandem Parthasarathi, business managerem ds. druku na późniejszym etapie w Xerox Corporation o różnych trendach konsumenckich, detalicznych i regulacyjnych, które napędzają innowacje w druku na późniejszym etapie. Parthasarathi będzie prezentował seminarium Innovation Stage na targach PACK EXPO International (McCormick Place, Chicago; 6-9 listopada).

P: Jakie aktualne trendy napędzają innowacje w druku na późnym etapie?

O: Widzimy zapotrzebowanie na więcej informacji na późnych etapach procesu. Na przykład, jeśli zakład produkcyjny posiada wiele linii produkcyjnych i jedna z nich ma bezpośredni kontakt z orzeszkami ziemnymi, menedżerowie marek chcą umieszczać ostrzeżenia o alergenach na tej linii pakowania, bez konieczności umieszczania ich na wszystkich produktach. Ponadto, właściciele marek chcą drukować bogatsze jakościowo reklamy graficzne na późniejszych etapach w celach marketingowych w czasie rzeczywistym. Detaliści są motorem kolejnej znaczącej transformacji w zakresie druku na późniejszych etapach. Walmart niedawno ogłosił, że jego dostawcy nie będą używać kodowania atramentowego, powołując się na problemy z trwałością. Będzie to stanowiło poważne wyzwanie dla producentów. Stanowiąc około 60-70 procent całego kodowania i znakowania, atrament jest technologią dominującą. Wreszcie, nowe przepisy dotyczące kodowania i znakowania wymuszają zmiany wielkości czcionek w celu uzyskania bardziej czytelnych formatów. Będzie to wymagało technologii druku, która może wyraźnie drukować więcej informacji, w połączeniu z grafiką, która zwiększa atrakcyjność wizualną i czytelność.

P: Jakie nowe technologie pojawiły się w wyniku tych trendów?

O: Trendy te są bezpośrednio odpowiedzialne za rozwój cyfrowego laserowego druku w linii, który zapewnia wysokiej jakości, złożoną grafikę i tekst o szerokości do 100 mm na późnych etapach procesu realizacji. Współpracując z naszym Centrum Badawczym Palo Alto (PARC), Xerox wprowadzi w przyszłym roku technologię druku bezatramentowego, która naszym zdaniem zmieni reguły gry. Ta opatentowana technologia laserowa wykorzystuje pigmenty termochromowe. Gdy opakowanie przechodzi przez normalny proces druku fleksograficznego, offsetowego lub wklęsłego, materiał termochromowy jest nanoszony na opakowanie w formie łaty. Kiedy podłoże opakowania jest następnie wystawiane na działanie lasera na etapie wypełniania, laser zmienia kolor pigmentu z bezbarwnego lub białego na monochromatyczny, w wyniku czego powstaje trwały, trwały obraz.

P: Jakie są niektóre zastosowania tej nowej technologii druku na późnym etapie produkcji?

O: Pozwala ona na usprawnienie operacji. Weźmy na przykład listy składników. Produkty wysyłane do 10 krajów będą musiały mieć wyszczególnione składniki w ich rodzimych językach, co wymaga drukowania w 10 różnych językach i 10 oddzielnych jednostek magazynowych (SKU). Dzięki tej technologii można zmieniać drukowanie na późnym etapie za pomocą jednego przycisku, redukując zarówno liczbę jednostek magazynowych, jak i zapasy. Technologia ta zapewnia również wysokiej jakości kody kreskowe i kody QR, umożliwiając nadawanie unikalnego numeru seryjnego każdemu wysyłanemu produktowi, co może być związane z bezpieczeństwem produktu oraz funkcjami śledzenia i monitorowania. Wreszcie, innowacje w zakresie technologii druku na późnych etapach pozwalają na prowadzenie działań promocyjnych w czasie rzeczywistym, takich jak umieszczanie na opakowaniach treści lub grafik związanych z niedawnym zdobywcą medalu olimpijskiego.

P: Jakie są niektóre zalety cyfrowego druku laserowego w porównaniu z drukiem atramentowym?

Pobierz już dziś! O: Cyfrowy druk laserowy jest łatwiejszy do odczytania i ma lepszą trwałość niż druk atramentowy. Wymiana tuszu wiąże się z wyższymi kosztami, a ponadto występują problemy z konserwacją, gdy sprzęt jest wyłączany z powodu zablokowania zaschniętym tuszem. Oszacowaliśmy, że taki przestój może kosztować nawet 5 000 USD za godzinę. Lasery nie wymagają atramentu i oferują większą niezawodność oraz mniejszą konserwację. Technologia ta pozwala również uniknąć stosowania materiałów eksploatacyjnych (taśmy i tusze) w obszarze realizacji, zmniejszając tym samym zarządzanie zapasami oraz kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy. Seminarium Parthasarathi, zatytułowane "Wprowadzenie nowej przełomowej technologii cyfrowego laserowego druku opakowań", zostanie zaprezentowane w niedzielę 6 listopada w godzinach 15:00-3:30 na Innovation Stage N-4560. Scena Innowacji oferuje bezpłatne, 30-minutowe seminaria co pół godziny podczas wszystkich czterech dni targowych PACK EXPO International i Pharma Expo. Seminaria są bezpłatne dla wszystkich uczestników i oferują edukacyjną wiedzę na temat trendów technologicznych i rynkowych od wystawiających się firm. - — O PACK EXPO PACK EXPO International oferuje platformę do odkrywania rozwiązań w zakresie przetwarzania i pakowania od około 2.300 wystawców. Targi odbędą się na powierzchni 1,2 miliona stóp kwadratowych netto. Targi są współorganizowane z Pharma EXPO, wydarzeniem poświęconym całemu cyklowi życia produktów farmaceutycznych, współtworzonym przez PMMI i International Society for Pharmaceutical Engineering (ISPE). Łącznie w targach weźmie udział 50 000 uczestników. Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.packexpointernational.com. O PMMI PMMI, The Association for Packaging and Processing Technologies, reprezentuje głos ponad 700 północnoamerykańskich producentów sprzętu, komponentów i materiałów do przetwarzania i pakowania. Pracujemy na rzecz rozwoju różnych gałęzi przemysłu, łącząc firmy z branży dóbr konsumpcyjnych z rozwiązaniami produkcyjnymi poprzez światowej klasy targi PACK EXPO, wiodące media branżowe i szeroki zakres zasobów, aby wzmocnić pozycję naszych członków. Targi PACK EXPO jednoczą świat przetwórstwa i pakowania, aby rozwijać branże, którym służą: PACK EXPO International, PACK EXPO Las Vegas, Pharma EXPO, PACK EXPO East, EXPO PACK México, EXPO PACK Guadalajara i ProFood Tech, rozpoczynające się w kwietniu 2017 r.PMMI Media Group łączy producentów z najnowszymi rozwiązaniami, trendami i innowacjami w zakresie przetwarzania i pakowania przez cały rok za pośrednictwem marek, w tym Packaging World, Automation World, Healthcare Packaging, Contract Packaging i Packaging + Processing OEM. PMMI Business Drivers pomagają członkom w dążeniu do doskonałości operacyjnej poprzez inicjatywy rozwoju siły roboczej, dostarczają użytecznych informacji biznesowych na temat trendów ekonomicznych, rynkowych i branżowych w celu wspierania strategii rozwoju członków oraz aktywnie łączą łańcuch dostaw przez cały rok.

Top