Jeśli wyrywasz sobie włosy z głowy, próbując analizować miesięczne statystyki mediów społecznościowych, jednocześnie ustawiając kampanię SEO i planując strategię blogową swojej firmy, nie jesteś jedyny.
Wiele firm polega na jednoosobowych działach marketingu, które prowadzą program i może to działać dobrze, gdy osoba na tym wielozadaniowym stanowisku ma umiejętności i zasoby, aby podjąć codzienne wyzwania. Jeśli jesteś samotną gwiazdą marketingu, jest kilka kroków, które możesz podjąć, aby pomóc wykonać pracę, a jednocześnie zachować zdrowy rozsądek - i włosy.
(Zrobimy to szybko, ponieważ prawdopodobnie masz tylko 10 minut pomiędzy spotkaniami)!
Nigdy nie czuj presji, by zamienić słomę w złoto. W ten sposób nie osiągniesz zbyt wiele. Ludzie są najbardziej produktywni, gdy ich cele wydają się być w zasięgu ręki. W tym celu ustal budżet, na który możesz sobie pozwolić i pracuj z celami, które można osiągnąć.
Ustal, co jest osiągalne i realistyczne dla jednej osoby, aby osiągnąć w ciągu dnia, tygodnia, miesiąca, itd. Następnie rozbij wszystko na poziom mikro, abyś wiedział, co i kiedy należy zrobić. Na przykład, jeśli będziesz kupować reklamy drukowane lub inwestować w SEO, zacznij od określenia, czy masz odpowiedni budżet, a następnie wymyśl wszystkie kroki niezbędne do wykonania zadania i zdecyduj, jak będziesz realizować każdy krok. Idąc na małą skalę i w ramach budżetu pomoże Ci szybciej osiągnąć swoje cele.
Powiązane: 5 wskazówek dla początkujących w marketingu cyfrowym
Bycie jednoosobowym działem marketingu wymaga posiadania szerokich umiejętności i doświadczenia. Ale hej, nikt nie jest doskonały. Mając to na uwadze, bądź przygotowany na zlecenie niektórych zadań na zewnątrz i skorzystanie ze szkoleń w obszarach, w których potrzebujesz zaawansowanej wiedzy.
Na przykład, działy marketingu są często odpowiedzialne za tworzenie filmów. Muszą też od czasu do czasu kodować i angażować się w tworzenie reklam telewizyjnych, na Facebooku i w Google. Niewielu marketerów jest w stanie poradzić sobie z tym wszystkim bez pomocy. Możesz być dobry w tworzeniu filmów na YouTube, ale nie z reklamami Google. Jeśli tak jest, można zlecić kampanię reklamową Google. Alternatywnie, rozważyć uzyskanie szkolenia na tym samym.
Najbardziej frustrującą rzeczą o byciu umysłu marketingu bez zespołu, aby pomóc jest to, że można czuć się odizolowany w swoich pomysłów i przekonań, ponieważ nie ma nikogo wokół, aby zgodzić się z tobą. Ten brak moralnego wsparcia może zniszczyć twoją pewność siebie pomimo twojego szkolenia i wiedzy.
W zespole, zwykle będziesz miał ludzi chipping w i argumentując nad kolorem, odcienie, i co drukarka używać. Te argumenty często pomagają w podejmowaniu decyzji. Ale w jednoosobowych zespołach nie ma nikogo, z kim można by się spierać lub dzielić opcjami. Mimo to każda decyzja będzie krytycznie oceniana przez osoby stojące wyżej.
Aby tego uniknąć, muszą istnieć jasno określone kanały komunikacji między Twoim działem a innymi działami w firmie. Jeśli inne działy będą zaangażowane w podejmowanie decyzji, należy określić, które działy będą zaangażowane w jakie projekty i w jaki sposób będą dostarczać swój wkład.
To tylko niektóre wskazówki, które ułatwią Ci pracę w nowej roli. Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz kilka pytań, o których chciałbyś z kimś porozmawiać, skontaktuj się z nami w Ironmark - z przyjemnością damy Ci impuls, którego szukałeś!