• 25 kwietnia 2024

Oto przykład, jak ktoś stracił dobrą okazję biznesową na LinkedIn Ostatnio prowadziłem szkolenie z zakresu mediów społecznościowych dla firm poligraficznych. Podczas kursu, firma wykończeniowa wysłała jednemu z delegatów zaproszenie do połączenia się na LinkedIn. Kiedy delegat je przyjął, natychmiast otrzymał wiadomość, w której próbowano mu sprzedać usługi firmy wykończeniowej. Reakcja delegata była zrozumiała. "Nie będę prowadził żadnych interesów z kimś, kto zwraca się do mnie w ten sposób". Kiedy rozmawialiśmy o tym dalej, stwierdził, że byłby gotów rozważyć rozmowę z firmą wykończeniową, ale tylko wtedy, gdyby podejście było mniej skoncentrowane na sprzedaży. Wynika z tego ważna lekcja. Ważne jest, aby połączyć się z potencjalnych klientów na LinkedIn we właściwy sposób. Jeśli to zrobisz, masz znacznie większe szanse na zbudowanie relacji, na której ci zależy. Jest to klucz do kontrolowania potężnego rurociągu sprzedaży. Wiele osób, które łączą się ze mną na LinkedIn, nie potrafi mnie odpowiednio zaangażować. Zostawiają mnie zastanawiając się, dlaczego w ogóle zaprosili mnie do swojej sieci. Oto trzy kroki, które są ważne, jeśli chcesz stworzyć wartościowe połączenie na LinkedIn. Wyślij osobistą wiadomość Większość zaproszeń, które otrzymuję, po prostu używa standardowego szablonu LinkedIn. Jeśli naprawdę próbujesz nawiązać ze mną relację, to czy na pewno warto zadać sobie trud i wysłać mi coś nieco bardziej osobistego? Wysyłanie standardowej wiadomości LinkedIn wysyła również komunikat, że nie jesteś poważny w kwestii stworzenia wartościowego połączenia. Jest jeden ważny element, który powinieneś zawrzeć w swojej wiadomości. Powiedz potencjalnemu kandydatowi, dlaczego powinien się połączyć Co takiego jest w potencjalnym kandydacie, że przykuło twoją uwagę? Dlaczego chciałeś się z nim połączyć? Czy macie podobne sieci kontaktów? Czy masz pomysł na biznes, którym chcesz się z nim podzielić? A może to tak proste, jak fakt, że ostatnio oglądali Twój profil? Osobista wiadomość, wraz z powodem, dla którego chcesz się połączyć, powinna wystarczyć, aby wiele osób zaakceptowało Twoje zaproszenie do połączenia. Ale ich akceptacja nie jest końcem procesu łączenia. Wyślij wiadomość uzupełniającą po nawiązaniu połączenia Zawsze dziękuję komuś za nawiązanie kontaktu. W mojej wiadomości zawieram: 1. Podziękowanie za nawiązanie kontaktu (lub stwierdzenie, że z przyjemnością dołączę do ich sieci, jeśli mnie zaprosili) 2. Ofertę pomocy, jeśli kiedykolwiek będzie jej potrzebował 3. Mój osobisty adres e-mail 4. Moje inne dane kontaktowe w mediach społecznościowych Możesz również dołączyć małe wezwanie do działania. Na przykład, sugeruję, że mogą chcieć pobrać kilka darmowych zasobów z mojej strony internetowej. Jesteś teraz na dobrej drodze do stworzenia wartościowej relacji w mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak o jednej rzeczy. To jest dopiero początek relacji Nadszedł czas, aby zacząć pielęgnować swój kontakt. Ważne jest, aby angażować się z nimi regularnie i na bieżąco. Gdyby tylko firma wykończeniowa poszła tym tokiem postępowania. Być może udałoby im się wygrać niezły biznes od mojego delegata na warsztatach z mediów społecznościowych. Uwaga redaktora: Ten wpis jest częścią większej serii o tym, jak skutecznie wykorzystać LinkedIn do poszukiwania klientów i sprzedaży:

    Trzy powody, dla których osoby zajmujące się sprzedażą w drukarniach powinny korzystać z LinkedIn 3 zasady tworzenia skutecznego profilu na LinkedIn Jak LinkedIn może pomóc w znalezieniu idealnego kandydata Jak skutecznie nawiązać kontakt z potencjalnym klientem

- Matthew Parker zajmuje się zakupem materiałów drukowanych od ponad 20 lat. Odbył ponad 1400 rozmów sprzedażowych z drukarniami. Teraz wykorzystuje to doświadczenie, aby pomóc firmom poligraficznym nawiązać kontakt z klientami i sprzedawać druk z większym zyskiem. Dowiedz się więcej o Matthew na jego stronie internetowej. Tutaj można bezpłatnie pobrać jego e-book "Dziesięć typowych błędów w sprzedaży druku i co należy z nimi zrobić", a tutaj można bezpłatnie pobrać jego najnowszy e-book "Jak wykorzystać media społecznościowe do pozyskiwania nowych klientów".

Top