• 16 kwietnia 2024

Czy wolisz wziąć do ręki czasopismo i je przeczytać? A może otworzyć wiadomość e-mail i ją przeczytać? Niektórzy ludzie uczą się dotykowo, inni wizualnie. Dlaczego więc nie sprawić, by Twoje działania komunikacyjne dotarły i przyciągnęły wszystkie typy uczniów?

Wejdź w "marketing wielodotykowy".

Komunikacja cyfrowa i media społecznościowe znacząco zmieniły marketing oraz sposób, w jaki konsumenci kupują produkty i wspierają marki. To już nie tylko proces, ale także doświadczenie. Konsumenci są bombardowani mnóstwem komunikatów marketingowych, ponieważ różne marki i firmy starają się pokonać konkurencję. Marka musi się bardzo postarać, aby wyróżnić się w tłumie, a bardziej spersonalizowane podejście może zrobić różnicę. Dzięki marketingowi wielodotykowemu można angażować konsumentów za pośrednictwem wielu kanałów, wykorzystując zarówno marketing materialny, jak i cyfrowy. Jak marketer może stworzyć udaną kampanię marketingu wielodotykowego?

Co to jest kampania typu multi-touch?

Kampania wielodotykowa to taka, która w skoordynowany i celowy sposób przekazuje komunikat w wielu formatach. Na przykład, można stworzyć, wydrukować i rozprowadzić broszury i pocztówki w swojej społeczności, wysłać biuletyny do obecnych klientów i umieścić reklamy na platformach mediów społecznościowych. Te taktyki kampanii zwiększają oglądalność przekazu, zapewniając ludziom wiele sposobów na zapoznanie się z nim, a także wiele okazji, by go zobaczyć. Oznacza to, że uzyskujesz maksymalną ekspozycję marki wśród potencjalnych klientów, co zwiększa szanse na przekształcenie potencjalnych klientów w sprzedaż.

Co składa się na kampanię Multi-Touch?

Udana kampania marketingowa częściowo zależy od działań związanych z generowaniem leadów przez Twój zespół, ale potrzeba o wiele więcej. Musisz sprawić, by potencjalni klienci byli zaangażowani w ten proces. Jak myślisz, dlaczego sprzedaż porzuca tak duży odsetek leadów? Jest to kwestia braku reakcji potencjalnych klientów na kontakt mailowy lub telefoniczny. Marketerzy muszą pamiętać o prostym fakcie, że wysoki współczynnik konwersji nie jest możliwy, jeśli do komunikacji z potencjalnymi lub obecnymi klientami używa się tylko jednego kanału. Potrzebna jest kombinacja kanałów komunikacji, w tym wielu kanałów online, od platform mediów społecznościowych po treści rich media, które pozwolą przekazać wiadomość w sposób, który zaangażuje potencjalnych klientów.

Powiązane: Wskazówki dotyczące kampanii wielokanałowej

Jeśli chcesz osiągnąć swoje cele marketingowe bez większych przeszkód, twórz wielokanałowe kampanie marketingowe, które mają potencjał, aby połączyć się z potencjalnymi klientami i utrzymać ich zaangażowanie przez cały czas. Zadowolony klient to zazwyczaj zadowolony klient, dlatego skup się na tworzeniu kampanii marketingowych, które są niezapomniane i pozostawiają trwałe wrażenie na potencjalnych klientach. Zapewni to lepszy zwrot z inwestycji i minimalny wskaźnik rezygnacji klientów. Pojedyncze punkty kontaktu z klientem to w dzisiejszych czasach zdecydowanie za mało. Automatyzacja marketingu to jeden ze sposobów tworzenia kampanii wielodotykowych w prosty i skuteczny sposób.

Jak opracować lub zaplanować kampanię multi-touch?

Każdy marketer powinien zrozumieć, że jego kampania marketingowa musi mieć pewien poziom wpływu, jeśli chodzi o dotarcie do klientów. Wiesz, kim i gdzie są Twoi klienci, dlatego musisz być tam, aby przyciągnąć ich uwagę i utrzymać ją. Utrzymanie stałego zaangażowania klientów jest nie lada wyzwaniem, ale dzięki zintegrowanemu podejściu do kampanii marketingowych z wykorzystaniem technologii multi-touch możesz podnieść poprzeczkę i stworzyć potężne i skuteczne kampanie.

Rozpocznij kampanię marketingową od wybrania kanałów, które pozwolą Ci uzyskać maksymalną ekspozycję i wpływ. Stwórz listę kontrolną dla każdego kanału i oceń wpływ, jaki każdy z nich może mieć na Twoją kampanię marketingową. Istnieje wiele kanałów marketingowych, od direct mail po strony internetowe, a każdy z nich oferuje coś unikalnego, w tym różny stopień skuteczności. Najważniejsze rzeczy, które należy zrobić, to:

  • Zbuduj skoordynowany plan działania, aby zapobiec rozmyciu kampanii marketingowej z wykorzystaniem wielu kanałów. Upewnij się, że jest on oparty na wiedzy i opiera się na współpracy, wspólnym uczeniu się i dogłębnym zrozumieniu docelowego konsumenta.
  • Zastosuj testy A/B i testy wielowariantowe w odniesieniu do każdego kanału i wybierz najlepsze z nich, które można włączyć do kampanii, aby odnieść sukces.
  • Zidentyfikuj kanały, które często odwiedzają osoby docelowe, oraz ich sposób interakcji z tymi kanałami (a także sposób interakcji w obrębie tych kanałów).

Powody, dla których kampanie marketingu wielodotykowego mają większy zasięg i wpływ

Nie ma wątpliwości, że marketing za pośrednictwem wielu kanałów zapewnia większy zasięg do konsumenta docelowego, a w efekcie - większy wpływ na wyniki. Połączenie marketingu namacalnego z marketingiem cyfrowym może dotrzeć do ludzi na różne sposoby i mieć różny wpływ, ponieważ ludzie mają różne bodźce i sposoby uczenia się. Na przykład, różni klienci uczą się słuchowo, wzrokowo i dotykowo. W związku z tym grupę docelową przyciągną określone punkty kontaktowe lub kanały marketingowe. Wzrokowcy będą zainteresowani platformami mediów społecznościowych, które oferują reklamy wideo online, natomiast osoby uczące się dotykowo docenią broszury i prospekty. Mając do dyspozycji kilka kanałów marketingowych w kampanii marketingu wielodotykowego, możesz dotrzeć do większej liczby docelowych konsumentów i mieć większy wpływ na ich decyzję o wsparciu Twojej marki lub produktu. W rzeczywistości, dzięki kampaniom marketingu wielodotykowego, które wykorzystują różnorodne środki komunikacji, zabezpieczasz wszystkie bazy i dbasz o potencjalnych klientów, co zwiększa Twoje szanse na sukces.

Połączenie marketingu dotykowego i cyfrowego pomaga zwiększyć zasięg dotarcia do docelowego konsumenta, rozpowszechnić przekaz, pokonać konkurencję i zagwarantować wzrost ROI kampanii. Przekaz kampanii na wiele sposobów pozwala zaangażować różnych docelowych konsumentów, mając na uwadze ich zachowania. Na przykład, student może nie być skłonny do sięgania po gazetę, ale jeśli podobne treści zostaną udostępnione na platformie mediów społecznościowych, może być bardziej skłonny do przeglądania i czytania informacji. Ponadto, jeśli docelowy konsument ogląda tę samą reklamę wiele razy, np. w mediach społecznościowych, a później na banerze zewnętrznym, pomaga to budować świadomość wokół marki lub produktu i zwiększa prawdopodobieństwo, że dana osoba wesprze Twoją firmę.

Jednak dzięki starannemu planowaniu, kanałom wielodotykowym, wiedzy o konsumentach, ocenie i odrobinie ryzyka można udoskonalić kampanię marketingu wielodotykowego i osiągnąć sukces. Faktem jest, że marketing wielodotykowy jest najlepszym sposobem na zaangażowanie klienta docelowego, wzmocnienie kampanii marketingowych i zwiększenie sprzedaży. Jesteśmy tu, aby pomóc - skontaktuj się z zespołem marketingowym Ironmark, a z przyjemnością przygotujemy kampanię marketingową, która obejmie wszystkie właściwe media.

Top