• 26 kwietnia 2024

Wyzwania przemysłu gazetowego i dziennikarstwa zwróciły uwagę opinii publicznej w programie HBO "Last Week Tonight with John Oliver". Oliver jest protegowanym Jona Stewarta. Po raz pierwszy zyskał rozgłos jako fikcyjny angielski korespondent Daily Show, a także jako gospodarz. Podobnie jak jego mentor, Oliver wdaje się w długie tyrady, tak jak to zrobił wyjaśniając trzy problemy, z którymi borykają się gazety.

    Ponieważ konsumenci mają dostęp do treści za darmo w Internecie i ich telefony, są one mniej prawdopodobne, aby zapłacić za wiadomości. Jak na ironię, Oliver zauważa, że wiele z tych darmowych treści pochodzi od dziennikarzy gazet. Gazety zmagają się z uszkodzonym modelem biznesowym, który opiera się na przychodach z reklam drukowanych. Chociaż przychody z reklam cyfrowych rośnie, to jest to kropla w wiadrze w porównaniu do utraty z reklamy drukowanej. Być może najzabawniejsza część tego dwadzieścia minut rant omówił wykorzystanie metryki online, który nagradza kliknięć więcej niż treści.

Choć wyraźnie satyra, szkic wywołał krytykę od profesjonalistów gazety. Newspaper Association of America President and CEO David Chavern wydał oświadczenie, w którym skrytykował HBO za brak rozwiązań problemów gazet. Jednym z możliwych rozwiązań, o którym rzadko się mówi, jest wykorzystanie cyfrowych pras do drukowania gazet z dostosowaną treścią i reklamami. Zwiększyłoby to wartość zarówno dla czytelników, jak i reklamodawców. Niestandardowa treść i reklamy w gazetach W 1991 roku zostałem zaproszony do przeprowadzenia serii prezentacji dla IFRA (obecnie WAN-IFRA: World Association of Newspapers and News Publishers) w celu omówienia sposobu, w jaki gazety mogłyby wykorzystać druk ze zmiennymi danymi (VDP) do stworzenia działów marketingu w celu zwiększenia sprzedaży reklam za pomocą usług direct-mail. Podczas tych prezentacji omawiano również możliwość wykorzystania cyfrowych maszyn drukarskich do personalizacji treści i reklam w gazetach. Do niedawna pomysły te nie były praktyczne, ponieważ urządzenia oparte na tonerze były zbyt wolne, a kolorowe prasy atramentowe nie były jeszcze dostępne. Podstawowym powodem rozważenia pras cyfrowych do zastosowań w gazetach byłoby zwiększenie wartości reklamy gazetowej w czasie, gdy reklamy gazetowe są uważane za dinozaury w cyfrowej erze daleko idących reklam internetowych, mediów społecznościowych (i ich ogromnej popularności wśród dzisiejszej młodzieży) oraz szybkiego rozwoju urządzeń mobilnych i komunikacji. W 2011 roku, gdy prasy atramentowe stały się bardziej popularne wśród wydawców książek, drukarek transakcyjnych i firm zajmujących się wysyłką bezpośrednią, wydawcy gazet wydawali się następną prawdopodobną aplikacją do przyjęcia technologii. W tym czasie napisałem artykuł dla Newspapers and Technology zatytułowany Variable Data, Now Ready for Newspapers? W artykule tym próbowałem argumentować, że źle ukierunkowane treści i reklamy odgrywają rolę w spadku wartości gazet i że prasy atramentowe zdolne do dostosowywania treści i reklam mogłyby zwiększyć wartość gazet. Ponownie, te pomysły były przedwczesne. Po 25 latach z przyjemnością donoszę, że kilka gazet rozpoczęło testowanie pras atramentowych. Jeśli jesteś zainteresowany, aby dowiedzieć się więcej, wystarczy wpisać słowa "inkjet presses newspapers" w Google i zakładkę video w Google i można zobaczyć historie o tych pionierach. Kilku producentów oferuje gazetom rozwiązania atramentowe. Dwa ważne pytania dla gazet rozważających prasy atramentowe to:

    Czy masz wystarczająco dużo danych, aby zapewnić spersonalizowane treści dla swoich czytelników, które znacznie zwiększyłyby wartość gazety? Czy masz wystarczająco dużo danych, aby dostosować reklamy na tyle, aby skutecznie konkurować z cyfrowymi alternatywami i zwiększyć wartość reklam dla swoich reklamodawców?

Howie Fenton jest wiceprezesem działu usług konsultingowych IMG. Pomaga on drukarniom mierzyć, identyfikować i rozwiązywać problemy operacyjne. Aby dowiedzieć się więcej o mierzeniu wydajności, porównywaniu się z liderami, zwiększaniu produktywności i podnoszeniu swojej wartości, napisz na adres hfenton@imgresults.com.

Top