Wyzwania przemysłu gazetowego i dziennikarstwa zwróciły uwagę opinii publicznej w programie HBO "Last Week Tonight with John Oliver". Oliver jest protegowanym Jona Stewarta. Po raz pierwszy zyskał rozgłos jako fikcyjny angielski korespondent Daily Show, a także jako gospodarz. Podobnie jak jego mentor, Oliver wdaje się w długie tyrady, tak jak to zrobił wyjaśniając trzy problemy, z którymi borykają się gazety.
Choć wyraźnie satyra, szkic wywołał krytykę od profesjonalistów gazety. Newspaper Association of America President and CEO David Chavern wydał oświadczenie, w którym skrytykował HBO za brak rozwiązań problemów gazet. Jednym z możliwych rozwiązań, o którym rzadko się mówi, jest wykorzystanie cyfrowych pras do drukowania gazet z dostosowaną treścią i reklamami. Zwiększyłoby to wartość zarówno dla czytelników, jak i reklamodawców. Niestandardowa treść i reklamy w gazetach W 1991 roku zostałem zaproszony do przeprowadzenia serii prezentacji dla IFRA (obecnie WAN-IFRA: World Association of Newspapers and News Publishers) w celu omówienia sposobu, w jaki gazety mogłyby wykorzystać druk ze zmiennymi danymi (VDP) do stworzenia działów marketingu w celu zwiększenia sprzedaży reklam za pomocą usług direct-mail. Podczas tych prezentacji omawiano również możliwość wykorzystania cyfrowych maszyn drukarskich do personalizacji treści i reklam w gazetach. Do niedawna pomysły te nie były praktyczne, ponieważ urządzenia oparte na tonerze były zbyt wolne, a kolorowe prasy atramentowe nie były jeszcze dostępne. Podstawowym powodem rozważenia pras cyfrowych do zastosowań w gazetach byłoby zwiększenie wartości reklamy gazetowej w czasie, gdy reklamy gazetowe są uważane za dinozaury w cyfrowej erze daleko idących reklam internetowych, mediów społecznościowych (i ich ogromnej popularności wśród dzisiejszej młodzieży) oraz szybkiego rozwoju urządzeń mobilnych i komunikacji. W 2011 roku, gdy prasy atramentowe stały się bardziej popularne wśród wydawców książek, drukarek transakcyjnych i firm zajmujących się wysyłką bezpośrednią, wydawcy gazet wydawali się następną prawdopodobną aplikacją do przyjęcia technologii. W tym czasie napisałem artykuł dla Newspapers and Technology zatytułowany Variable Data, Now Ready for Newspapers? W artykule tym próbowałem argumentować, że źle ukierunkowane treści i reklamy odgrywają rolę w spadku wartości gazet i że prasy atramentowe zdolne do dostosowywania treści i reklam mogłyby zwiększyć wartość gazet. Ponownie, te pomysły były przedwczesne. Po 25 latach z przyjemnością donoszę, że kilka gazet rozpoczęło testowanie pras atramentowych. Jeśli jesteś zainteresowany, aby dowiedzieć się więcej, wystarczy wpisać słowa "inkjet presses newspapers" w Google i zakładkę video w Google i można zobaczyć historie o tych pionierach. Kilku producentów oferuje gazetom rozwiązania atramentowe. Dwa ważne pytania dla gazet rozważających prasy atramentowe to:
Howie Fenton jest wiceprezesem działu usług konsultingowych IMG. Pomaga on drukarniom mierzyć, identyfikować i rozwiązywać problemy operacyjne. Aby dowiedzieć się więcej o mierzeniu wydajności, porównywaniu się z liderami, zwiększaniu produktywności i podnoszeniu swojej wartości, napisz na adres hfenton@imgresults.com.