W kursie mistrzowskim uczestniczył dyrektor zarządzający dużej firmy poligraficznej. Przyszedł, aby poznać kilka nowych pomysłów na to, jak przekonać do siebie jednego konkretnego klienta. Kiedy jednak zadałem kilka podstawowych pytań dotyczących tego potencjalnego klienta, dyrektor zarządzający nie był w stanie na nie odpowiedzieć. To ćwiczenie dało mu cenną lekcję. Jeśli chcesz przekonwertować potencjalnego klienta, musisz wiedzieć o nim wystarczająco dużo.
Wydaje się, że bardzo wiele firm poligraficznych działa na innej zasadzie. Wierzą, że im więcej osób się z nimi skontaktuje, tym więcej biznesu wygrają. Ale o wiele bardziej opłacalne jest skupienie się na konkretnych typach potencjalnych klientów i naprawdę zrobienie dodatkowej mili, aby znaleźć się w ich świecie. Jednak, aby być w ich świecie, musisz go zrozumieć. Oto trzy zestawy pytań, na które powinieneś umieć odpowiedzieć. 1. Pytania dotyczące sektora rynku
2. Pytania dotyczące idealnego klienta
3. Pytania dotyczące wyzwań Te pytania odnoszą się również do Twoich najlepszych klientów:
Kiedy już masz te informacje, możesz dotrzeć do potencjalnych klientów o podobnym profilu. Masz o wiele większe szanse na nawiązanie z nimi kontaktu. Masz o wiele większe szanse na skuteczne przekształcenie tych potencjalnych klientów w klientów.
Odpowiedź jest prosta: porozmawiaj z obecnymi klientami. Większość z nich z przyjemnością udzieli Ci pomocy. Kiedy Dyrektor Zarządzający zrozumiał o wiele więcej na temat swoich potencjalnych klientów, był w stanie prowadzić o wiele bardziej znaczące rozmowy. Teraz udało mu się wygrać kilka zadań testowych.
Jest to kwestia indywidualnego sposobu myślenia. Zajmę się tym w moim następnym artykule. Uwaga redaktora: Ten wpis jest częścią większej serii poświęconej skutecznej sprzedaży i taktyce szkolenia sprzedawców:
- — PS Jeśli chcesz poznać wspaniałe pomysły na to, jak nawiązać kontakt z dzisiejszymi klientami, pobierz mój darmowy e-book "Dziesięć powszechnych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Opinie nabywców z branży poligraficznej", pełen pomysłów na to, jak skutecznie sprzedawać materiały poligraficzne.