• 26 kwietnia 2024

Wykonałeś ciężką pracę związaną z poszukiwaniem, negocjowaniem i zakupem praktyki medycznej, która będzie uzupełnieniem i rozwinięciem Twojej własnej. Teraz pozostaje tylko kwestia połączenia - przestrzeni, personelu, pacjentów, oprogramowania, sprzętu i mebli. Co może pójść nie tak?

Cóż, jak zapewne się domyślasz, wiele. Pod wieloma względami ciężka praca dopiero się zaczyna. Jednak korzyści płynące z prawidłowego przeprowadzenia fuzji znacznie przewyższą krótkoterminowy ból związany z rozpoczęciem działalności. Przyjrzyjmy się najlepszym sposobom na połączenie swojej praktyki z tą, którą właśnie kupiłeś:

1. Zachowaj ostrożność przy łączeniu kultur

Jeśli odrobiłeś zadanie domowe, zidentyfikowałeś praktykę o kompatybilnej kulturze. Nie będzie to idealne dopasowanie, ale powinno opierać się na tych samych podstawowych wartościach. Zachowaj ostrożność podczas wprowadzania obu praktyk do siebie. Jeśli poświęcisz ten czas na współtworzenie zaktualizowanej marki, która obejmuje zarówno obecną praktykę, jak i tę dodaną, wszystkie strony będą czuły się właścicielami i będą mogły mieć wkład w nowe cele. Uzyskaj informacje na temat połączonej kultury, godzin pracy i systemów technologicznych, a także sposobu płatności i premii. Również wziąć czas na pewne doświadczenia klejenia przez wprowadzenie wszystkich do siebie na początku, a następnie zapewnienie działalności budowania zespołu i wspólne cele dla nich do osiągnięcia razem.

2. Przejmij stery

Bez wyraźnego lidera, fuzja medyczna rozpadnie się na dwie bardzo odrębne jednostki lub dwie nieufne praktyki. Od pierwszego dnia powinno być kompetentne przywództwo, które zarządza przejściem z zespołem. Ważne jest, aby ta osoba zdobyła zaufanie wszystkich zainteresowanych, aby uniknąć dużej próżni władzy, która tworzy dwie rozbieżne, rozczarowane grupy. Jesteście teraz jedną wielką rodziną - i musicie działać jak ona.

3. Utrzymuj komunikację

W różnych fazach fuzji ważne jest, aby utrzymać otwarte linie z pracownikami. Chociaż musisz poczekać, aż szczegóły zostaną sfinalizowane, zanim włączysz wszystkich pracowników do rozmowy, kiedy już będzie po wszystkim, docenią oni przejrzystość. Jest to kluczowe, ponieważ plotki szybko się rozchodzą i mogą szybko podkopać morale i produktywność.

Istnieją inne sposoby na zwiększenie i ułatwienie komunikacji pomiędzy nowymi, połączonymi zespołami. Stwórz centralne repozytorium dla całej dokumentacji i marketingu. Możesz przeprowadzać anonimowe ankiety online, aby poznać odczucia ludzi i ich pomysły na rozwiązania. Wspólny kalendarz dla zespołu pozwala utrzymać wszystkich na tej samej stronie i informuje pracowników o dostępności innych osób.

4. Dobrze szkolić i uczyć nowych technologii

Wszyscy wiemy, jak ważne są szkolenia i nie możemy ich pominąć w tym miejscu - nawet w przypadku praktyki o ugruntowanej pozycji. Twoja technologia lub procesy mogą ulec zmianie podczas fuzji lub przejęcia, a formalne szkolenie nie tylko dostarczy ważnych instrukcji, ale jest wyraźnym sygnałem, że przyjmujesz nową, skonsolidowaną praktykę razem.

5. Planowanie wyników po połączeniu

Okres tuż po połączeniu jest jednym z najbardziej stresujących czasów dla dwóch firm, dlatego tak ważna jest zwinna nawigacja. Należy znaleźć wspólne elementy i skupić się na sprawnym przeprowadzaniu podstawowych procesów biznesowych. Dobrze sprawdza się tu podejście "jeden dzień na jeden raz" z otwartą komunikacją (nawet nadmierną).

6. Wykorzystaj synergię

Jak najszybciej wprowadź zmiany, które zidentyfikowałeś wcześniej, aby wykorzystać synergię, np. pokrywanie się obszarów marketingu, oprogramowania i ról.

7. Bądź ostrożny z cięciem kosztów

Jest to bardziej bezpośredni i natychmiastowy (choć bardzo wrażliwy) sposób na zwiększenie rentowności. Wiele strategii cięcia kosztów obejmuje redukcję zwolnień w celu optymalizacji działań, a to może czasami oznaczać redukcję personelu. Na szczęście istnieją inne sposoby na obniżenie kosztów - korzyści skali pomogą zmniejszyć wydatki ogólne, a przesunięcie obowiązków może stworzyć bardziej efektywny i wydajny biznes dla wszystkich.

Jesteście gotowi do działania. Podczas gdy fuzje w sektorze opieki zdrowotnej są bolesne, firmy mogą stosunkowo szybko czerpać korzyści z fuzji, jeśli jest ona dobrze dopasowana. Ciesz się procesem i śledź, co się udało, a co nie, aby być gotowym następnym razem, gdy pojawi się wartościowa okazja. Pobierz nasz raport "4 trendy, o których specjaliści medyczni muszą wiedzieć już teraz", aby dowiedzieć się więcej o zmianach mających wpływ na branżę medyczną.

Top