• 6 października 2022

W nadchodzącym roku aż 31% dyrektorów finansowych planuje przejęcie praktyk lekarskich. Ze względu na uzyskane efekty synergii i zwiększoną efektywność fuzji i przejęć firm medycznych (a także skutki finansowe COVID-19), eksperci spodziewają się, że trend ten nabierze rozpędu. 44% dyrektorów finansowych sektora opieki zdrowotnej uważa, że pandemia spowoduje wzrost liczby partnerstw. Jeśli szukasz możliwości rozwoju swojej praktyki, sprawdzenia nowych obszarów geograficznych lub zwiększenia wartości marki poprzez zakup innej praktyki w podobnej lub komplementarnej dziedzinie, jesteś w dobrym towarzystwie.

Tego typu transakcje mogą być trudne (a czasem ryzykowne) i nie należy od razu korzystać z okazji do zakupu każdej praktyki, na której wisi tabliczka "Na sprzedaż". Jak znaleźć firmę medyczną (na sprzedaż), którą warto nabyć? Przygotowaliśmy przewodnik po tym, jak zidentyfikować praktyki, których przejęcie ma największy sens dla Twojej firmy:

1. Skorzystaj z pomocy eksperta

Skorzystaj z usług doświadczonego prawnika specjalizującego się w prawie medycznym i równie dobrze zorientowanego księgowego, który poprowadzi Cię przez ten skomplikowany proces. Nabycie firmy to znaczące zobowiązanie finansowe, a nie chcesz popełnić kosztownego błędu. Ci eksperci mogą poprowadzić negocjacje, aby upewnić się, że płacisz odpowiednią kwotę za zakup praktyki medycznej.

2. Przygotuj się psychicznie

Bądź gotowy na zmiany. Możliwe, że będziesz musiał dostosować swoje obecne systemy i kulturę, albo będziesz musiał dokonać zmian, co może spowodować zakłócenia w pracy pacjentów i personelu. Jednak korzyści przeważą nad bólem, ponieważ ominiesz koszty rozpoczęcia działalności od zera, a także przejmiesz istniejących (i - miejmy nadzieję - dochodowych) pacjentów, personel i sprzęt.

3. Określ swoją wymarzoną praktykę

Zanim zaczniesz robić zakupy, koniecznie zastanów się nad swoimi celami. Określ rodzaj praktyki, jaką chciałbyś mieć w dłuższej perspektywie. W ten sposób nie będziesz się kierować tym, co jest na rynku i będziesz mógł skupić się na swoich potrzebach i celach. Na przykład, jakie usługi będziesz oferować, jaką kulturę stworzysz, jakie grupy demograficzne będziesz obsługiwać i jaki obszar geograficzny wybierzesz? Pamiętaj, że pewnych rzeczy nie da się zmienić, np. złej lokalizacji czy obecności konkurencji. Są też rzeczy, które trudno zmienić, takie jak nieefektywna technologia, starszy sprzęt czy meble. Po prostu wiedz, kiedy się wycofać.

Powiązane: 10 sposobów na przyciągnięcie do swojej praktyki zwiększających zyski starszych pacjentów

4. Pełne zrozumienie kultury

Teraz, kiedy już znalazłeś kilka opcji, które są zgodne z twoimi celami, spójrz na kulturę przez pryzmat pacjentów i personelu. Czy jest ona zgodna z Twoją wizją kultury? Zapytaj pacjentów i personel, jak to jest, abyś mógł pogłębić wiedzę na ten temat. Przeanalizuj procesy, aby sprawdzić, jak działają i jak łatwo będzie je zsynchronizować z obecnymi praktykami i wizją.

5. Odrób pracę domową

Czas na przeanalizowanie liczb i sprawdzenie ceny zakupu. Według Medical Practice Brokers, generalnie szukasz wyceny, która jest 1-4x roczny zysk netto i 20-80% rocznego przychodu brutto. Średnio, za praktykę internistyczną można uzyskać około 35% rocznych wpływów. Potrzebna będzie ekspertyza rzeczoznawcy lub wycena zgodna z Ujednoliconymi Standardami Profesjonalnej Praktyki Wyceny (USPAP). Należy wziąć pod uwagę wszystkie wskaźniki finansowe, takie jak poniższe, aby lepiej zrozumieć szerszy obraz finansowy:

  • Należności i zobowiązania
  • Przepływy pieniężne
  • Zadłużenie
  • Aktywa
  • Prognozy przychodów
  • Tempo przyrostu liczby nowych pacjentów
  • Zwroty i tabele opłat dla umów z prywatnymi płatnikami i Medicare
  • Długość okresu zatrudnienia personelu
  • Zezwolenia
  • Sprzęt
  • Kontrakty

Następnie sięgnij głębiej. Sprawdź wszelkie nieuregulowane kwestie prawne i zleć kontrolę praktyki, aby upewnić się, że nie ma żadnych problemów budowlanych, środowiskowych lub związanych z kodeksem. Sprawdź, czy sprzedawca nie ma problemów z prawem karnym i cywilnym oraz czy nie ma problemów z kredytami i czy możesz ustalić, dlaczego sprzedaje praktykę (jeśli jeszcze tego nie wiesz), aby nie narazić się na niespodzianki. To nie tylko ochroni Cię w przyszłości, ale pomoże Ci ustalić uczciwą cenę i warunki zakupu gabinetu lekarskiego.

6. Wszystko razem

Teraz ważne jest, aby przyjrzeć się ogólnym planom na przyszłość: koszty operacyjne i koszty związane z rozbudową praktyki. Te koszty stałe obejmują płace, utrzymanie budynku, koszty informatyczne, media i zapasy. Może być również potrzebny nowy sprzęt, meble lub oprogramowanie (a nawet dodatkowy personel). Nie należy zapominać o kosztach w okresie przejściowym, kiedy może dojść do spadku wydajności pracy (i, niestety, pacjentów). Pomyśl o planowaniu podatkowym i upewnij się, że nie naruszasz żadnych przepisów antymonopolowych. Należy również pamiętać o ochronie majątku i planowaniu spadkowym.

To jest ogromna inwestycja. I może się bardzo opłacić. Jeśli przeprowadzisz staranną analizę i nie będziesz kierować się emocjami, możesz podjąć mądrą decyzję, która przyniesie korzyści Twojej praktyce i pacjentom na długie lata. Jeśli masz jakieś dodatkowe spostrzeżenia na temat tego procesu, daj nam znać. Nie zapomnij też pobrać naszego whitepaper "Four Trends Medical Specialists Need to Know", aby uzyskać więcej informacji na temat zmian wpływających na branżę medyczną. Udanych zakupów!

Top