• 26 kwietnia 2024

W 2009 r. firma Xerox zleciła przeprowadzenie niezależnej analizy porównawczej jakości druku obrazów fotograficznych, obejmującej wydruki z kilku pras cyfrowych i konwencjonalną obróbkę zdjęć. W raporcie SpencerLab Digital Color Laboratory stwierdzono, że "4-kolorowa drukarka Xerox iGen4 Photographic Image Quality okazała się ogólnie najlepsza spośród pras cyfrowych, ledwie ustępując poprzedniej najlepszej drukarce, 6-kolorowej HP Indigo Press 5500". Aby naprawdę zrozumieć, co to oznacza, trzeba zrozumieć rynek fotograficzny. Ze względu na koszty i szybkość produkcji, żadna firma, z którą mam do czynienia w tej branży, nie używa więcej niż czterech kolorów w produkcji zdjęć. Oznacza to, że z oceny SpencerLab wynika, że Xerox iGen4 jest obecnie najlepszym dostępnym produktem do cyfrowego obrazowania zdjęć. W podsumowaniu stwierdzono, że "Xerox iGen4 oferuje najlepszą jakość obrazu fotograficznego spośród testowanych rozwiązań pras cyfrowych do zastosowań w fotoksiążkach i jest konkurencyjną opcją dla konwencjonalnej obróbki zdjęć". Rozmawiałem z Andy Tribute, czołowym konsultantem ds. grafiki, i poprosiłem go o komentarz: "Trzeba przyznać, że HP wykonało świetną robotę, reklamując swój płynny toner jako atrament w branży graficznej i fotograficznej. Z jakiegoś powodu drukarnie i zakłady fotograficzne uwierzyły w to i zapomniały, że konsumenci fotoksiążek, którymi w 85% przypadków są kobiety, nie są w stanie tego odróżnić!". Teraz to się zmienia, ponieważ drukarnie i zakłady fotograficzne zdają sobie sprawę z możliwości wyjściowych iGen4 bez wsparcia. Odwiedziłem firmę Photofinisher w USA, która obsługuje obie maszyny w tej samej fabryce. Jeden operator obsługuje 3 maszyny iGen4, a jeden operator i inżynier 3 maszyny HP Indigos. W Europie Zachodniej jest jeszcze jeden finiszer, który powiedział mi, że jego iGen4 jest o 25% bardziej wydajny niż pozostałe 40 maszyn. To duża wydajność i duża oszczędność kosztów dla każdej firmy! Mógłbym wymieniać dalej.... Czy Xerox w końcu wykorzystał swoją wspaniałą historię innowacji i wynalazków w swoich materiałach marketingowych, czy też rynek przejrzał dym i lustra? Co o tym sądzisz...

Top