• 27 kwietnia 2024

Broszury są skutecznym i efektywnym kosztowo sposobem na uzyskanie informacji o Twojej marce, wydarzeniu lub promocji. W przeciwieństwie do ulotek czy plakatów, fałdy broszur stanowią interaktywny element 3D. Klienci muszą aktywnie wchodzić w interakcję z Twoją broszurą, aby uzyskać dostęp do informacji, co daje możliwość głębszego powiązania z nimi. Biorąc pod uwagę tę interaktywność, Twoja złożona broszura z większym prawdopodobieństwem pozostanie w pamięci odbiorców.

Struktura broszury oznacza również, że możesz być jeszcze bardziej kreatywny w projektowaniu: istnieje nieskończona ilość wariantów do wyboru, aby Twoja broszura była atrakcyjna i ekscytująca. Broszury mogą być dowolnej wielkości, mieć różną treść i służyć do różnych celów. Ponieważ jednak zawierają one zazwyczaj bardziej szczegółowe informacje o produkcie lub marce niż np. plakat, są często wykorzystywane przez klientów, którzy już mają pewne zainteresowanie tematem. Stanowią one niepowtarzalną okazję do dostarczenia potencjalnym klientom dalszych szczegółów za pomocą przyciągających wzrok kolorów, mocnego tekstu i innowacyjnego projektu.

Jednak przy tak wielu dostępnych opcjach, może być trudno wiedzieć od czego zacząć projekt broszury. Jedną z kluczowych decyzji marketingowych jest sposób, w jaki Twoja broszura zostanie złożona. Sposób, w jaki Twoi klienci otworzą Twoją broszurę, przeczytają tekst i będą nawigować po informacjach, wpłynie na to, w jaki sposób napotkają Twój produkt, lub w jaki sposób może dojść do wydarzenia. Musisz również dostosować projekt broszury dokładnie do wybranego przez Ciebie sposobu jej składania - nie jest to więc decyzja, którą należy podjąć lekkomyślnie.

Na szczęście przygotowaliśmy przewodnik po najpopularniejszych typach fałd broszurowych, dzięki czemu możesz wybrać odpowiedni dla Twojego marketingu drukowanego, aby zapewnić maksymalny zwrot z inwestycji, konwersję sprzedaży i zwiększyć efektywność Twojego CTA.

6 typów fałdów broszurowych, które warto wypróbować dzisiaj

1. The Half Fold

Broszurka składana na pół (czasami nazywana broszurą dwuskładnikową) oznacza pojedynczy kawałek papieru złożony na pół, aby stworzyć wygląd broszury. Po otwarciu, ten typ broszury prezentuje czytelnikowi dwa główne panele wewnętrzne. Folder ten doskonale nadaje się do opowiadania historii, ponieważ można wprowadzić pomysł na przedniej okładce, podać więcej szczegółów od wewnątrz, przed pozostawieniem słuchaczom CTA lub ostatecznej wiadomości na tylnej stronie. Z tego powodu jest to świetny wybór, aby opowiedzieć historię swojego nowego startupu, lub wprowadzić zupełnie nowy produkt. Dwa panele wewnętrzne są świetną okazją do podkreślenia dwóch kluczowych wiadomości o Twoim wydarzeniu lub produkcie, z dużą ilością miejsca, które można wykorzystać na zdjęcia, grafikę lub pogrubiony tekst. Jest to podstawowa, bezpieczna broszura, która szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku większej ilości informacji i prowadzi czytelnika przez narrację, która pozostawia mu chęć dalszego poznawania marki, produktu lub pomysłu!

2. Tri-Fold

potrójne fałdy - rodzaje fałdów broszurowych - chilliprinting

Jeden z najpopularniejszych typów fałdek broszurowych, potrójny, dzieli kartkę papieru lub kartkę na trzy. Następnie zarówno prawy, jak i lewy panel składa się na górze panelu centralnego, zazwyczaj z prawej strony pod lewym. Smuklejsze panele w tej strukturze oznaczają, że na każdym z nich jest nieco mniej miejsca na zawartość, więc trzeba będzie użyć sprytnego projektu, aby upewnić się, że każdy panel nie jest zagracony lub niejasny dla widzów. Jednak nieco bardziej skomplikowane zagięcie oznacza tutaj nieskończenie wiele możliwości tworzenia ekscytujących projektów i interakcji z publicznością. Co więcej, ta broszura składa się do poręcznego i przenośnego rozmiaru, co oznacza, że publiczność jest mniej skłonna wrzucić ją do kosza po jej otrzymaniu! Dlaczego nie zadać pytania na przednim panelu, a odpowiedzieć na nie dopiero po otwarciu lewego i prawego panelu? Dlaczego nie wykorzystać każdego panelu do skupienia się na innym elemencie Twojej marki lub produktu? Dzięki temu Twoja broszura będzie łatwiejsza do przeczytania i strawienia. Nie zapomnij, że masz do dyspozycji obie strony papieru, więc bądź pomysłowy!

3. Fałd bramy

fałdy bramkowe - rodzaje fałd broszurowych - chilliprinting

Fałd bramy jest nieco mniej popularną opcją broszury, ale może być bardzo udanym wyborem, gdy jest dobrze wykorzystana do przekazania konkretnego komunikatu lub osiągnięcia celu marketingowego. W celu wykonania tej fałdy, strona jest podzielona na jeden duży panel i dwa mniejsze, które są o połowę mniejsze od większego panelu. Dwa mniejsze panele następnie składają się do wewnątrz, aby wyglądały jak bramka. Ze względu na nieco wyższy koszt, ten typ broszury jest zazwyczaj używany do kierowania do określonych, wysokiej klasy odbiorców w odniesieniu do produktu niszowego, wydarzenia lub marki. Jednak im bardziej skomplikowany projekt, tym bardziej wydaje się on luksusową broszurą, a co za tym idzie, bardziej prawdopodobne jest, że potencjalni klienci będą ją zachowywać lub ponownie odwiedzać. Wewnętrzny, większy panel zapewnia dużo miejsca na ciężką wizualnie grafikę, która jest jeszcze bardziej efektowna dzięki efektowi odsłonięcia fałdy bramy. Dlaczego nie poeksperymentować z zaskakiwaniem publiczności swoim wewnętrznym wyglądem?

4. Fałda krzyżowa

fałd poprzeczny - rodzaje fałdów broszurowych - chilliprinting

Innym efektywnym typem fałdy broszurowej jest fałda poprzeczna, która wykorzystuje większy arkusz papieru, który jest składany wielokrotnie do małych rozmiarów. Sprawdza się to dobrze w przypadku projektów o większej skali, które muszą być zredukowane do łatwego w transporcie, wygodnego rozmiaru. Dlatego właśnie składanie to jest często stosowane w przypadku map transportowych lub przewodników turystycznych. Umożliwiają one przeniesienie ze sobą większej kartki papieru, złożonej do rozmiarów przenośnych, zwykle z "przednią okładką", która wskazuje, co będzie w środku. Ta duża powierzchnia oferuje cały świat możliwości projektowania broszur, do których można dołączyć wiele zdjęć, jakiś diagram lub mapę. Tak czy inaczej, możesz pozwolić sobie na wykorzystanie pustej przestrzeni, dobrze oprawić swój projekt na większej powierzchni i sprawić, że Twój projekt będzie tak żywy, że Twoi odbiorcy mogą nawet zechcieć ponownie wykorzystać Twoją broszurę jako niestandardowy plakat po jej otwarciu. Doprowadzi to do trwałej i znaczącej ekspozycji Twojej marki, więc jeśli wybierasz poprzeczną fałdę dla swojej broszury, upewnij się, że dokładnie przemyślisz, jak przyciągnąć uwagę odbiorców za pomocą bardziej plakatowego, wizualnie estetycznego projektu.

5. Zagięcie w kształcie litery Z

concertina fałd - z fałd - rodzaje fałdów broszurowych - chilliprinting

Kolejną popularną formą foldowania broszurowego jest fałd z (czasami nazywany fałdą koncertową, fałdą zygzakowatą lub fałdą akordeonową). Jest ona podobna do fałdu trójdzielnego, ponieważ składa się z trzech dwustronnych paneli, jednak sposób jej złożenia odzwierciedla kształt akordeonu, a nie złożenia do środka. Korzyści płynące z złożenia "z" polegają na tym, że zawartość może być podzielona na trzy części lub przebiegać przez wszystkie trzy panele, aby wykorzystać większą powierzchnię. Ponieważ informacje mogą przebiegać z jednej strony na drugą, możesz wykorzystać suspens i ujawnić zawartość, która rozpoczyna zdanie w jednym z paneli, które jest uzupełniane w następnym. Na przykład, zadając pytanie "Ready for the marketing event of the century?" na jednym z paneli i odpowiadając na nie "The 2018 Digital Marketing Symposium cieszy się na powitanie Ciebie!" w innym panelu. W ten sposób powstaje bardziej doświadczalny rodzaj marketingu drukowanego, który dzięki bardziej interaktywnemu sposobowi czytania pozostaje w mózgach widzów na dłużej.

6. Die-Cut Fold

Kolejną wizualnie ekscytującą fałdą, która może wywrzeć wpływ i rozpowszechnić wśród potencjalnych klientów informację o Twoim produkcie lub marce jest fałda wykrawana. Jest to takie samo zagięcie w kształcie litery Z, jak w przypadku broszury składanej w kształcie litery Z, jednak ponieważ górna część arkusza papieru jest cięta po przekątnej, panel przedni jest mniejszy niż dwa pozostałe. Oznacza to, że po złożeniu broszury dwa pozostałe panele są widoczne z przodu. Wycinane zagięcie daje duże możliwości humoru i wizualnych żartów, ponieważ można wykorzystać widoczność paneli tylnych do dodania dodatkowych wymiarów do "przedniej okładki" panelu przedniego. Fałdy te mogą okazać się bardzo przykuwające uwagę, co oznacza, że doskonale nadają się do wykorzystania w środowiskach, w których publiczność może być już nasycona innymi treściami, np. na konferencjach, targach czy rynkach. Możesz chcieć, aby Twoja marka wyróżniała się wśród konkurencji na imprezie branżowej lub aby Twój produkt wyróżniał się spośród wielu innych ofert na targach. Poszukując efektownego, dynamicznego projektu, wykrawana fałda może być sekretem komunikacji z klientami w sposób, który sprawi, że Twoja marka będzie wydawać się innowacyjna i intrygująca.

Wniosek

Broszury są unikalnym i skutecznym sposobem dostarczania informacji na konkretny temat. Jednak sukces i zwrot z inwestycji w drukowane materiały marketingowe zależy w dużej mierze od projektu broszury i kluczowych decyzji, takich jak użyty papier i wybrana fałda. Ten przegląd wielu różnych typów fałd broszurowych pokazuje, że możliwości są nieograniczone: masz możliwość generowania różnych tonów, atmosfery i komunikatów poprzez proste fałdy broszurowe, więc wybieraj mądrze! Kiedy już się zdecydujesz, pamiętaj, aby dostosować swój projekt do konkretnego kształtu wybranej broszury. Na koniec, zawsze wykonaj projekt swojej broszury w sposób pogrubiony, przyciągający wzrok i odzwierciedlający Twoją markę, aby zmaksymalizować efektywność Twojego marketingu drukowanego.

Top