• 5 grudnia 2020

Plakaty są świetne. Czy to do reklamy eventowej, marketingu produktu, czy po prostu do dekoracji, mogą być urzekające, piękne i opłacalne. Ale wybór odpowiedniego rozmiaru plakatu jest kluczowy. Będzie to zależało od tego, gdzie zamierzasz wyświetlić plakat, i co to jest reklama.

Czy jesteś drukowanie luzem lub projektowanie własnych niestandardowych plakatów, ważne jest, aby upewnić się, że wybierasz odpowiedni rozmiar plakatu. Różne drukarki będą oferować różne wymiary, a czasami może to wydawać się mylące, gdy starasz się sformatować swój projekt. Ale nie martw się, jest kilka prostych wskazówek, których możesz przestrzegać, aby upewnić się, że Twój plakat będzie miał właściwy rozmiar.

Tutaj, aby pomóc ci zaprojektować idealny plakat, ChilliPrinting przynosi ci przewodnik do zrozumienia wspólnego rozmiaru plakatu.

Omówienie standardowego rozmiaru plakatu

Małe - 11" x 17" (279 x 432 mm)

Mimo, że jest mały jak na plakat, jest na tyle duży, że przyciąga wzrok ludzi i przechowuje dużą ilość informacji. Często określany jako rozmiar księgi lub papieru tabloidowego, jest to najmniejszy standardowy rozmiar plakatu. Jest idealny do reklamowania imprez, nie zajmując przy tym zbyt wiele miejsca. Plakaty te znajdują się powszechnie na tablicach ogłoszeń, latarniach i w witrynach sklepowych. Doskonale nadają się do użytku publicznego i informowania przechodniów o zbliżających się wydarzeniach. Są one również powszechnie stosowane jako plakaty pin-up do dekoracji szaf i szafek. Jeśli projektujesz mały plakat, postaraj się używać minimalistycznego podejścia do tekstu i obrazów, ponieważ będziesz chciał efektywnie wykorzystać przestrzeń. Pomyśl o dużych literach, prostej wiadomości. Pogrubione kolory i duży rozmiar czcionki pomogą przyciągnąć uwagę ludzi.

Średnie - 18" x 24" (457 × 610 mm)

Ten plakat jest bardzo wszechstronny i rozpowszechniony. Być może słyszeliście, że jest on określany jako rozmiar architektoniczny C - jest na tyle duży, że zawiera trochę więcej informacji, a może nawet bardziej szczegółowy obraz. Mimo to nadal zalecamy minimalistyczne podejście do projektowania plakatów w tym formacie. Nie masz do dyspozycji metra przestrzeni graficznej do zabawy. Plakaty te są na tyle duże, że można je reklamować i promować koncerty, festiwale czy imprezy sportowe, a często można je zobaczyć w gabinetach lekarskich, na ulicy i na tablicach ogłoszeń.

Duże - 24" x 36" (610 x 914 mm)

24″ x 36″ to zdecydowanie najbardziej rozpowszechniony standardowy rozmiar plakatu. Kiedy myślisz o plakacie, najprawdopodobniej wyobrażasz sobie taki plakat w tym wymiarze. Nazywany również Rozmiar Architektoniczny D, plakaty te są bardzo popularne i wszechobecne. Doskonale nadają się do różnych zastosowań, począwszy od imprez, a skończywszy na małych plakatach filmowych i reklamach komercyjnych. Często można je zobaczyć w sklepach detalicznych, salach koncertowych i miejscach publicznych. Projektując te plakaty, będziesz chciał zwrócić na nie uwagę. Można to zrobić za pomocą jednego, starannie dobranego obrazu centralnego, z jasnymi kolorami i dużą czcionką. Ale teraz masz luksus włączenia dalszych szczegółów gdzie indziej w projekcie, w mniejszych literach, co oznacza, że ludzie, którzy czytają uważnie, mogą uzyskać wiele informacji o produkcie lub wydarzeniu.

Extra duży - 27" x 39" (686 x 991mm)

Jest to rozmiar, który najczęściej kojarzy się z plakatami filmowymi. Jeśli stoisz w kinie filmowym, prawdopodobnie patrzysz na plakat o tym wymiarze - to, co przemysł filmowy nazywa "One Sheet". Plakaty te świetnie nadają się również do promocji koncertów, festiwali i albumów muzycznych. Idealnie nadają się do reklamy zewnętrznej, ponieważ można je skutecznie oglądać na odległość. Pamiętaj, że jeśli tworzysz plakat do użytku zewnętrznego, będziesz chciał użyć wytrzymałego papieru plakatowego - takiego, który jest wodoodporny i nie marszczy się ani nie rozrywa się, gdy jest mokry, ani gdy nakłada się klej.

Rozmiar niestandardowy

Jeśli projektujesz swój własny plakat, nie możesz się pomylić używając standardowych wymiarów, które przedstawiliśmy powyżej. Są one stosowane przez firmy poligraficzne na całym świecie i są wypróbowane i przetestowane, aby odnieść sukces. To powiedziawszy, nie musisz bać się pracować z różnymi wymiarami, i dostosować swoje własne plakaty. Plakaty mogą być cięte w dowolnym wymiarze, który Ci się podoba. Wystarczy skontaktować się z drukarnią i sprawdzić, czy jest w stanie wydrukować żądany niestandardowy rozmiar plakatu. W ChilliPrinting oferujemy szereg pośrednich rozmiarów, takich jak: 13"x19" (SmallMedium), 19"x27" (Medium-Large) i 32"x48" (XXL), z których wszystkie dostępne są jako wydruki jedno- i dwustronne. Personalizacja jest zawsze opcją, więc jeśli chodzi o rozmiary plakatów, świat jest twoją ostrygą.

Wybór papieru

Wybór właściwego papieru, na którym będą drukowane plakaty, jest niezbędny. Tani papier dokładnie tak wygląda i często cierpi z powodu przedwczesnego zużycia. Nie trzeba jednak spędzać czasu przez dach na papierze fantazyjnym, aby stworzyć trwałe lub dobrze wyglądające plakaty. Wybór odpowiedniego papieru polega na dopasowaniu go do swoich potrzeb.

Pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę jest: zawsze używaj bezkwasowego papieru do drukowania plakatów. To jest złota zasada. Nie chcesz, aby Twój plakat z czasem zżółkł, więc musisz się upewnić, że drukujesz na papierze, który nie zawiera kwasów. Poza tym, wybór najlepszego papieru na Twój plakat będzie zależał od wielu czynników, między innymi:

1. Koszt

Jeśli drukujesz masowo, możesz chcieć drukować na tańszych materiałach, aby zaoszczędzić na kosztach. Jeśli jednak drukujesz tylko dziesięć niestandardowych plakatów, do użytku osobistego lub ograniczonego, możesz zdecydować się na luksus papieru wysokiej jakości. Zanim złożysz zamówienie, zapytaj, czy chcesz wydrukować plakat na drogim płótnie czy 100% papierze bawełnianym. Grubość, mierzona w funtach (lbs), decyduje o jakości i trwałości plakatu.

2. Styl

Plakaty mogą być drukowane na papierze błyszczącym lub matowym. To naprawdę jest kwestia osobistych preferencji. Zależy to od tego, co chcesz osiągnąć za pomocą swojego projektu. Połysk wydobywa jasne kolory, sprawiając, że wyglądają one ostro i wyraziście. Jest przykuwający uwagę i głośny. Matowy stworzy spokojną paletę, która jest bardziej wyblakła i subtelna. Niektóre papiery mają również specyficzny odcień. Możesz na przykład drukować w odcieniach chłodnych (odcieniach niebieskiego) lub ciepłych (odcieniach czerwonego).

3. Użyj .

Gdzie będzie wyświetlany twój plakat? I na jak długo ma trwać? Lokalizacja i trwałość są ważnymi czynnikami, które należy uwzględnić przy wyborze materiałów do druku. Plakaty, które będą eksponowane w pomieszczeniach zamkniętych lub w szklanej obudowie, będą chronione przed czynnikami atmosferycznymi, dlatego też mogą sobie pozwolić na drukowanie ich na cieńszym papierze. Plakaty, które będą eksponowane na zewnątrz, muszą być jednak twardsze, grubsze i trwalsze, z możliwie największymi funtami.

W przypadku drukowania luzem, zalecamy stosowanie papieru o minimalnej grubości 80 funtów. Materiał tekstowy. Cokolwiek mniej sprawi, że Twoje plakaty będą wyglądać kiepsko lub rozpadną się. Jeśli masz budżet, najlepiej jest używać cięższego papieru. Gdzieś pomiędzy 100 a 120 funtów byłoby idealne. Pozwoli to nadać plakatom bardziej luksusowy wygląd, a jednocześnie zapewni ich dłuższą trwałość.

Wniosek

Wybór odpowiedniego rozmiaru plakatu jest prosty. Wyświetlanie na zewnątrz? Wypróbuj bardzo duży plakat, z ciężkim materiałem tekstowym. Reklamujesz produkt lub wydarzenie? W razie wątpliwości, wybierz duży plakat. Jest to najbardziej popularny i uniwersalny rozmiar. Trudno się nie zgodzić z dużym. Promujesz lokalną imprezę? Mały lub średni rozmiar będzie dla Ciebie odpowiedni. Niezależnie od Twoich pragnień i potrzeb, po prostu postępuj zgodnie z naszymi wytycznymi, a na pewno znajdziesz idealny plakat.

Top