Wkraczając w rok 2017, należy pamiętać o kluczowych trendach, które muszą być brane pod uwagę przez wszystkich marketerów, niezależnie od branży. Trendy te obejmują strategię marketingową, wykorzystanie kanałów oraz integrację marketingową i stanowią podstawę dla wielu innowacji i strategii marketingowych w nadchodzącym roku. Jak wiele z nich wykorzystują Twoi klienci?
Sprzedaż jest ważna, ale coraz częściej słyszymy o zaangażowaniu klienta jako krytycznym mierniku sukcesu. Dzieje się tak dlatego, że zaangażowanie klienta tworzy lojalność, która nie tylko napędza sprzedaż w krótkim okresie, ale także wspiera utrzymanie klienta i powtarzalność przychodów w długim okresie. W rzeczywistości, organizacja Gallup określiła klienta jako jeden z najważniejszych predyktorów rentowności.
Media społecznościowe są nierozerwalnie splecione z zaangażowaniem klienta. Choć może się to wydawać złą wiadomością dla direct mail, dane coraz częściej pokazują, że media społecznościowe i direct mail dobrze ze sobą współpracują. Z infografiki przygotowanej niedawno przez SteamFeed wynika, że wysoki odsetek użytkowników mediów społecznościowych wykorzystał kupony direct mail (25%), zachował je do wykorzystania w przyszłości (19%), odwiedził sklep po otrzymaniu przesyłki direct mail (15%) i przekazał je innym (10%). Infografika pokazuje również, że kiedy zwolennicy marki otrzymują materiały direct mail, są również o 50% bardziej skłonni do tworzenia lub udostępniania treści online.
Marketerzy nie mogą już sobie pozwolić na ignorowanie drogi omnichannel. Omnichannel nie polega na zwykłym wykorzystaniu wielu zintegrowanych kanałów w celu dotarcia do klientów. Chodzi o powiązanie doświadczeń online i offline, czy to poprzez marketing, zakupy, czy realizację zamówień. Nie jest to łatwe zadanie, ale weź pod uwagę te liczby:
Omnichannel staje się coraz ważniejszy dla utrzymania biznesu. Dostawcy usług MSP muszą coraz lepiej orientować się w narzędziach i strategiach omnichannel, nie tylko w zakresie marketingu, ale wszystkich elementów z nim związanych. Przynajmniej musisz to rozumieć i być w stanie wskazać swoim klientom właściwy kierunek.
Eksperci wiedzą, że marka nie jest tym, co marka mówi, że jest. To to, co mówią o niej klienci. Dlatego właśnie to, co marketerzy wkładają do przesyłek ma znaczenie. Projekt. Użycie kolorów. Gramatura i rodzaj papieru. Trójwymiarowość i ruch. To wszystko przekazuje coś ważnego na temat marki. Konsekwentnie, badania pokazują, że konsumenci wolą interakcję z direct mail niż z emailami, a wysoko cytowane badanie Royal Mail z 2015 roku wykazało, że 57% stwierdziło, że direct mail sprawił, że odbiorcy poczuli się bardziej docenieni. Wartość jest ogromnym czynnikiem w zaangażowaniu klienta.
Marketerzy przeznaczają coraz więcej pieniędzy na zrozumienie motywacji zakupowych swoich odbiorców docelowych, a następnie opracowują komunikaty, które są do nich skierowane. Na przykład, firmy świadczące usługi finansowe wiedzą, że kredytobiorcy nie chcą kupić kredytu hipotecznego, samochodowego czy pożyczki na dom. Chcą oni zainwestować we wspólne życie, bezpieczniejszy sposób przewożenia dzieci lub wzbogacić swoje życie poprzez modernizację domu. Producenci samochodów wiedzą, że nabywcy samochodów nie kupują przebiegu gazu i skórzanych siedzeń. Kupują oni luksus, prestiż, bezpieczeństwo rodziny lub chęć ochrony środowiska. Im bardziej Twoi klienci potrafią powiązać markę z celem końcowym - i im bardziej możesz im pomóc w połączeniu tego przekazu z odpowiednimi kanałami, mediami i technikami produkcji, aby wesprzeć i wzmocnić ten przekaz - tym bardziej efektywny jest ten wysiłek. Te pięć wniosków ma kluczowe znaczenie dla wszystkich sektorów rynku. Odzwierciedlają one również fakt, że klienci potrzebują od swoich partnerów nie tylko wsparcia marketingowego, ale również wsparcia marki.