• 8 maja 2024

Jesteśmy już w 2016 roku, ale czy to będzie wreszcie rok integracji mediów społecznościowych wśród dostawców usług marketingowych (MSP)? Jest to mocno spóźnione, ale w końcu widzimy wystarczająco dużo integracji mediów społecznościowych w autopromocji i kampaniach klientów, że szersze przyjęcie branży może być wreszcie tuż za rogiem. Ekskluzywny SlideShare: Od dostawcy usług druku do dostawcy usług marketingowych - przejście do usług o wysokiej wartości Kiedy mówię o mediach społecznościowych, mam na myśli Facebooka. Podczas gdy MSP i ich klienci mogą stronić od innych form marketingu w mediach społecznościowych, integracja Facebooka staje się coraz bardziej powszechna. Widzimy wykorzystanie stron na Facebooku wśród organizacji non-profit, w szczególności, a ja widzę coraz więcej wykorzystania podejścia "opublikuj swoje zdjęcie na naszej stronie na Facebooku, aby mieć szansę na wygraną" wśród mniejszych firm. Oto kilka sposobów, w jaki nasza branża wykorzystała Facebooka jako część wielokanałowych kampanii marketingowych swoich klientów:

    Provost Academy, internetowa szkoła średnia, zdecydowała się zwiększyć liczbę odpowiedzi na loterię z iPadem, używając Facebooka jako platformy i funkcji "tekst po więcej informacji". MSP, który pomógł przy tej kampanii to Barnett Murphy Direct Marketing.
    Stein Mart, regionalna sieć detaliczna współpracująca z Dukky, zaoferowała klientom 10 dolarów zniżki przy zamówieniu o wartości 25 dolarów oraz szansę wygrania jednej z dziesięciu kart upominkowych o wartości 100 dolarów lub 1000 dolarów na zakupy. Klienci mieli możliwość podzielenia się ofertą z przyjaciółmi za pośrednictwem Facebooka, Twittera i SMS-ów, co znacznie zwiększyło zasięg kampanii.
    Innovative Business Products wysyła do swoich klientów spersonalizowane kartki urodzinowe, zachęcając ich do zamieszczenia zdjęcia z kartką na swojej stronie na Facebooku, aby mieć szansę na wygranie nagrody.
    Kiedy Rosemont College (współpracujący z Pacesetter Enterprises) chciał zwiększyć zaangażowanie młodszych absolwentów, zorganizował imprezę networkingową na Facebooku.
    Organizacja Girl Scouts of America w Arizonie chciała zwiększyć darowizny poprzez zaangażowanie absolwentów. Współpracując z Allegra Print & Imaging, stworzono stronę Facebook Cause, na której zachęcano absolwentów do kontaktu.
    Firma Auburn Printers & Integrated Marketing zmieniała nazwę na API Marketing. Każdego tygodnia przez pięć miesięcy, firma umieszczała naturalnej wielkości wersję swojej maskotki, Prince Perfect, w innym lokalnym biznesie. Członkowie społeczności byli zapraszani do robienia sobie zdjęć z maskotką i umieszczania ich na Facebooku, aby wziąć udział w cotygodniowym losowaniu.

Wykorzystanie Facebooka nadal nie jest normą, ale widzimy to coraz częściej. Wiele z nich to proste wdrożenia, więc nie ma powodu, dla którego Twoi klienci nie mieliby integrować podobnych wdrożeń w swoich wielokanałowych kampaniach w tym roku - lub dla Ciebie, aby im w tym pomóc.

Top